י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
מי יזכה לתמיכתו?

האם ראש המוסד ינסה לרשת את נתניהו? "רואה עצמי בהנהגה"

למרות תוצאות הבחירות ועניינו המשפטי התלוי ועומד, ראש הממשלה בנימין נתניהו נראה בשלב זה נחוש להמשיך ולהנהיג את ישראל עוד שנים רבות, אך דווקא בימים אלה מתרבים קולות הטוענים לכתר | גדעון סער עשה זאת ראשון ואחריו גם ח"כ ניר ברקת וראש המוסד יוסי כהן

האם ראש המוסד ינסה לרשת את נתניהו? "רואה עצמי בהנהגה"
יוסי כהן עם בנימין נתניהו צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

מרכז 'הליכוד' אמנם אישר אמש (חמישי) כי ח"כ בנימין נתניהו הוא מועמדם הבלעדי להרכבת הממשלה בכנסת ה-22 ואין בלתו, אך קולות הטוענים לכתר בכך זאת נשמעים בחיי חייו הפוליטיים, מה שלא ראינו בעבר.

"אנשים אומרים לי שאני יכול להיכנס לנעלי נתניהו. אני בהחלט רואה את עצמי בהנהגה הישראלית גם בעתיד. אבל עוד לא החלטתי", כך אומר ראש המוסד יוסי כהן בראיון מיוחד שהעניק לעיתון 'משפחה' חג הסוכות.

נזכיר כי לפני כחודשיים, כתב עיתונאי 'ערוץ 12' עמית סגל בטורו הקבוע בעיתון 'ידיעות אחרונות', כי עד היום נחתו במגרש הפוליטי רק אנשי צבא, בעיקר רמטכ"לים לשעבר ואם בעבר זה עבד על הציבור הישראלי שהצביע בפתקיו, כיום זה פחות ופחות עובד. דוגמא לכך ניתן לראות מסביר סגל, במפלגת 'כחול לבן', היא הציבה ברשימתה שלושה רמטכ"לים לשעבר, אך אף קול לא נדד מהצד הימני של המפה לכיוונה.

"פעם הישראלים אהבו להצביע לאלופים ורבי אלופים. אבל מאז ששדה המערכה השתנה וצה"ל כבר לא מנצח בשישה ימים צבאות אויב אלא מנהל מערכות התשה מול ארגוני טרור, להיות גנרל זה כבר פחות גליק". מנמק סגל את השינוי שחל בהרגלי ההצבעה אצל הציבור הישראלי.

"המוסד הוא סיפור אחר" אומר סגל ומסביר כי דווקא מתוך הארגון אפוף המסתורין ועתור התהילה יכול לבוא המנהיג הבא. למרות שרוב פעולותיו חסויות, לעתים חלקן נחשפות באופן מכוון לעיני הציבור - מה שמייצר לארגון ולאנשיו את ההילה המתבקשת, שמביאה לתחושת הערצה כלפיהם בקרב הקהל הישראלי.

סגל כותב, כי ראש המוסד יוסי כהן שונה מראשי מוסד קודמים, הוא ימני, אוהב את החיים הטובים ונחשב לאמיץ ומלא תעוזה, דבר שהוביל ללא מעט חיכוכים בצמרת הארגון והביא לסיום תפקידם של ראשי אגפים בארגון החשאי כבר בשנתו הראשונה בתפקיד.

"אם לא די בזה" מוסיף סגל "אשתו דתייה לאומית, משפחתו ימנית, הוא גדל בישיבה, מחזיק בנייד את המספרים האישיים של מנהיגי העולם, מתפרנס כבר דור שלם מגיוס אנשים והפעלתם לטובתו ומחזיק בעמדות ניציות לגבי הסכסוך הישראלי־פלסטיני".

"כשתקופת הצינון שלו תיגמר, ב־2024 או קצת קודם לכן" כותב סגל, "יוסי כהן לא יגיע מעמדת נחיתות להתמודדות מול בכירי הליכוד. תהיה לו פחות מיומנות פוליטית אבל הרבה יותר אבק כוכבים וניסיון מדיני ביטחוני. הוא אפילו לא יצטרך לפשוט מדים. לחולצת הכפתורים הלבנה הנצחית הוא רק יצטרך להוסיף עניבה".

יצוין כי יוסי כהן, אינו היחיד, שורת שרים וח"כים בליכוד ינסו לכבוש את ראשות 'הליכוד', אך לא כולם אומרים זאת בגלוי בימים אלה כשנתניהו עדיין מנהיג חזק ובלתי מעורער. אחרי שגדעון סער היה הראשון להצהיר בחשבון הטוויטר שלו, "כשתהיה התמודדות על הנהגת התנועה - אני אתמודד", גם חברו לסיעה חבר הכנסת הטרי יחסית ניר ברקת, ששימש עד לפני שנה כראש עיריית ירושלים, רואה עצמו מועמד לתפקיד ראש הממשלה הבא של ישראל.

בראיון שהעניק ברקת, המדורג כפוליטיקאי העשיר בישראל, לעיתון 'ידיעות אחרונות' ומתפרסם הבוקר במוסף '7 ימים', הוא הצהיר מפורשות, "ביום שאחרי עידן נתניהו אציג את עצמי לראשות התנועה ולראשות הממשלה". לשאלה, האם יביס את גדעון סער, השיב ברקת נחרצות, "כן. כשאני יוצא למרוצים, אני יודע להצליח ולהגיע ראשון".

עם זאת הוא מבהיר חד משמעית," אני לא אתמודד לראשות הממשלה כל עוד נתניהו בשלטון. לא אתמודד מול נתניהו אפילו במחיר הפסד. אני מאחל לו אריכות ימים בתפקיד. בבוא העת, כשיחליט לפרוש, אני אהיה ראש הממשלה הבא".

לפי הנתונים הללו נראה שנכון לנו קרב איתנים בצמרת 'הליכוד' על ירושת כסאו של בנימין נתניהו, כאשר אין לדעת מתי יחליט האיש להגיד 'מיציתי' וילך וישוב לביתו.

יוסי כהן גדעון סער ניר ברקת בנימין נתניהו תנועת הליכוד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד