י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024

נפילת 'ספייס' • הקנאים חוגגים: נעלו על מסגר חנותו הטמאה

קריסת רשת המחשבים 'ספייס', השנואה על קנאי מאה שערים, הובילה לגל של שמחה לאיד • "החונף לרשע סופו נופל בידו", זועקת המודעות • והיה גם מי שתרם 'לחיים'

הסיקריקים ב'ספייס'. צילום ארכיון
הסיקריקים ב'ספייס'. צילום ארכיון

רשת חנויות המחשבים 'ספייס' נקלעה לקשיים כלכליים: חנויות הרשת ברחבי הארץ נסגרו, ובתחילת השבוע הגיעו אנשים לחנויות בירושלים ורוקנו באישון ליל את הסחורה.

זהות האנשים לא ברורה, אך נראה כי מדובר בשליחים שנשלחו על ידי הבעלים לרוקן את החנויות מסחורה. על פי עדות שהגיעה לידי 'בחדרי חרדים', נראו האנשים מרוקנים את החנויות בקניון 'רב שפע' ובכיכר השבת בירושלים.

אך עוד בטרם התברר היקף המשבר, נמצא כבר מי שחגוג ורוקד על הדם.

רשת החנויות, ובראשה חנות 'ספייס' הממוקמת בככר השבת, עמדה בלב מאבק שניהלו הקנאים והסיקריקים תושבי השכונה נגד החנות. המאבק הסתיים בניצחון הבעלים, כאשר על אחד הפורעים שהזיקו לחנות, שמואל וייספיש, נגזר שנתיים בכלא, בעקבות שורה ארוכה של מעשי אלימות בהן הורשע.

במודעה שנתלתה בבית הכנסת 'זכרון משה' בשכונת קנה בושם (שכונה הנחשבת לקנאית. י.א.) בעיר בית שמש נכתב, כי אחד המתפללים החליט לתרום את השתייה והעוגות לימים הקרובים, "בעקבות החסד שעשה ה' עמנו שחנויות ספייס נסגרו".

במודעות אחרות שנתלו במספר מוקדים בימים האחרונים, נכתב: "יש דין ויש דיין... חשב אותו פושע בן בליעל, כי העולם הפקר! יתעלל הוא בקדושי ישראל, יחטיא את הרבים ואף ישליך לכלא את החרדים לדבר ה' ומאומה לא יארע לו... חלפו ימים, חלפו שבועות וגם חודשים, ואותו מוסר טפח על שכמו הנה עלתה בידי.

"אך יושב בשמיים ישחק... למרות ההסתר פנים הנורא, מציץ הוא מן החרכים, לשמור את שארית הפליטה שלא יבולע לה על ידי זדים ארורים הזוממים לקעקע קדושתה וקדושת בניה". בהמשך נכתב: "והשבוע.. נתבשרה היהדות החרדית, כי נתקיים במוסר שפל ונאלח זה, כל החונף לרשע סוף נופל בידו, ואותם שתלה בם מבטחו, נעלו על מסגר ובריח את שערי חנותו הטמאה ואף שדדו ממנו את כל סחורתו".

מקורביו של שמואל וייספיש, המרצה בימים אלו את עונשו בכלא, אמרו בימים האחרונים, כי הוא קיבל עשרות הודעות קוליות לטלפון האישי שלו, המביעות בו תמיכה בעקבות סגירת החנויות. "אם כי אנחנו מצפים שהוא ישוחרר לגמרי", ציינו.

במוקד השירות הטלפוני של 'ספייס' אין מענה בימים האחרונים.

את תגובת 'ספייס' לא ניתן היה להשיג עד כה.
סיקריקים מאה שערים ספייס שמואל וייספיש מחשבים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 24 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד