כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

וְהִצִּיל הַלְּחוּצִים • מה עשתה ישיבה ליטאית במירון?

בהוראת הגראי"ל שטיינמן יצאו תלמידי ישיבת 'כנסת חזקיהו' ברכסים למירון, בכדי להתפלל על רבם הגרי"ד מן • מחר ישתתפו בהלוויתה של אם הישיבה הרבנית שמעונוביץ

הרב מן. צילום ארכיון
הרב מן. צילום ארכיון

לראשונה: ישיבה ליטאית נסעה הערב (ד) בהוראתו של הגראי"ל שטיינמן להשתטח על קבר הרשב"י במירון ביומא דהילולא. מדובר בישיבת 'כנסת חזקיהו' ברכסים, ממנה יצאו אוטובוסים מלאי תלמידים מירונה.

בחורי הישיבה לא יצטרפו לרבבות החוגגים ולריקודי השמחה על ההר, הם יגיעו במטרה להעתיר בתפילה על רבם הנערץ הגאון רבי ירוחם דוד יצחק מן הסובל מהמחלה הנוראה מזה מספר שנים, ולאחרונה הייתה החמרה משמעותית במצבו.

ראשי הישיבה נועצו היום בגראי"ל שטיינמן האם לשנות מסדרי הישיבה בל"ג בעומר, מה שלא היה נהוג עד כה בישיבות ליטאיות, לפחות לא באופן רישמי. הגראי"ל הורה כי יש לצאת מהישיבה לתפילה, אך בצורה מאורגנת.

לפני מספר ימים פורסם גם מכתבם של הגר"י אדלשטיין והגר"ד יפה הקוראים להתפלל לרפואת הגרד"י מן.

הגראי"ל גם נתן הוראה נוספת לגאון רבי חזקיהו מישקובסקי והגאון רבי אליעזר דינר, תלמידו של הגר"נ שמעונוביץ זצ"ל, בנוגע לקיום הלוויתה של הרבנית חנה שמעונוביץ ע"ה, שנפטרה היום. הגראי"ל הכריע כי עקב כבודה והיות שהייתה 'אם הישיבה', ומכבוד בעלה הוא שבחורי ובוגרי הישיבה ישתתפו בלווייה, הלוויתה תצא מחר מרחבת הישיבה ברכסים לירושלים.
כפר חסידים הגראיל שטיינמן שמענוביץ הגרדי מן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד