כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

אבל ב'כנסת חזקיהו' • הרבנית חנה שמעונוביץ ע"ה

הרבנית חנה שמענוביץ ע"ה, מייסדת ואם ישיבת 'כנסת חזקיהו', בתו של רבה של קריניק, נפטרה הערב • הרבנית לא זכתה לזרע של קיימא • הלוויתה תצא מרכסים

אבל ב'כנסת חזקיהו' • הרבנית חנה שמעונוביץ ע"ה
מנחם הלוי

ברוך דיין האמת: בבית החולים 'מעייני הישועה' נפטרה הערב (ד) בשיבה טובה הרבנית חנה שמעונוביץ ע"ה.

הרבנית חנה שמעונוביץ היא בתו של רבה של קריניק הגאון רבי חזקיהו יוסף מישקובסקי זצ"ל, ורעייתו בריינא (בתו של ר' יצחק בלאזר).

בצעירותה נישאה להגאון רבי נח שמעונוביץ, מתלמידיו המובהקים של בעל ה'ברכת שמואל' ר' ברוך בער ליבוביץ זצוק"ל מקמניץ, ושל מרן הגרי"ז סולבייצ'יק – הבריסקער רב זצוק"ל, ובעל מחבר ספר 'חידושי ר' נח'.

בשנת תש"ט פתחו יחד את ישיבת 'כנסת חזקיהו' על שמו ולזכרו של אביה הגאון רבי חזקיהו יוסף זצ"ל, שנפטר בפתאומיות שנתיים קודם לכן.

הישיבה נפתחה בבית הכנסת המרכזי בישוב זכרון יעקב, ולאחר מתיחות עם תושבי האזור הורה להם מרן החזון איש זצ"ל לעקור צפונה לכפר חסידים (כיום רכסים), ולפתוח שם את הישיבה. עם השלמת בנין הישיבה עברה יחד עם בעלה לגור בעיר, אך שבועות ספורים אחר כך ביום ה' באייר תשט"ו נלב"ע בעלה לבית עולמו, ובמקומו מונה לראש הישיבה אחיה של מרת חנה – הרב אליהו אליעזר מישקובסקי, רבה של כפר חסידים באותם הימים.

הרבנית שמעונוביץ המשיכה להתגורר בישיבה ולהיות לעזרה וסעד לתלמידי הישיבה.

בשנת תשל"ז נישאה בזיווג שני לרב שמואל דוד ורשבצ'יק שהיה ידידו של בעלה הקודם ר' נח זצ"ל עוד מימי לומדם אצל בעל ה'ברכת שמואל', עם נישואיהם הצטרף ר' שמואל דוד להנהגת הישיבה.

בשנת תשמ"ח התאלמנה מבעלה השני זצ"ל.

במשך כל השנים עמדה בהנהלת הישיבה וביתה היה פתוח לכל תלמידי הישיבה. עד החודש האחרון המשיכה לנהל את ענייני הישיבה בנעימות ובמסירות נפש.

אחיה המוכרים הם האחים הגאונים רבי אליהו מישקובסקי רבה של כפר חסידים ומי שעמד שנים רבות בראשות ישיבת כנסת חזקיהו, הגאון רבי דוד מישקובסקי שניהל את הישיבה ונלב"ע בשנת תשס"ו, הגאון רבי שלמה מישקובסקי מחיפה (אביו של ר' חזקיהו מישקובסקי משגיח ישיבת ארחות תורה), ומרת טובה לפין ע"ה. אחים ואחיות נוספים נהרגו בשואה.

בחודש האחרון אושפזה בבית החולים לאחר סדרת בעיות רפואיות שנתגלתה, וכאמור, הערב השיבה את נשמתה לבוראה.

הרבנית חנה לא השאירה אחריה זרע של קיימא, וכן קרוביה מדרגה ראשונה כבר אינם בין החיים, ולא יהיה מי שישב עליה 'שבעה'. אך אלפי תלמידי ובוגרי הישיבה יעמדו לה למליצי יושר.

הלוויתה תצא מחר בבוקר מרכסים לירושלים

מכריה מתבקשים להתפלל וללמוד לעילוי נשמת מרת חנה בת ר' חזקיהו יוסף ע"ה.
שמעונוביץ נפטרה ישיבה רבנית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד