י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
קרבות עזים

נמשך המבצע הטורקי נגד הכורדים בסוריה

המבצע הטורקי נגד מעוזי הכורדים בצפון-מזרח סוריה נמשך זה היום הרביעי ברציפות. קרבות קשים סביב עיירת הגבול ראס אל-עין בין הכוחות הכורדים לבין המיליציות הסוריות הנאמנות לטורקיה

נמשך המבצע הטורקי נגד הכורדים בסוריה
הכוחות הכורדים בסוריה צילום: Rodi Said/רויטרס

בשעות האחרונות ניטשים קרבות קשים סביב עיירת הגבול ראס אל-עין בין הכוחות הכורדים לבין המיליציות הסוריות הנאמנות לטורקיה. בטורקיה דווח כי הצבא הטורקי והמיליציות הנאמנות לו הצליחו לכבוש את העיירה, אך הכורדים וגורמי אופוזיציה סורים מכחישים.

קרבות מתנהלים מאז הבוקר גם סביב צירים מרכזיים ונמסר כי המיליציות הנאמנות לטורקיה חסמו את הכביש המהיר החוצה את צפון-מזרח סוריה ממזרח למערב בניסיון לנתק את אזור אל-חסכה מהעיירות הכורדיות בקרבת א-ראקה, אך לאחר מכן הן נסוגו מהמקום והציר נפתח לתנועה.
בסוריה מדווחים כי כשלושים אזרחים נהרגו מאז פתיחת המבצע הטורקי "מעיין השלום" בצפון-מזרח סוריה ביום רביעי. כמו כן יותר משבעים לוחמים כורדים נהרגו עד כה על פי הדיווחים.

מקורות כורדים טוענים כי קרוב למאתיים אלף סורים נטשו את בתיהם מאזורי הקרבות באזורים הסמוכים לגבול עם טורקיה, בעוד הערכות האו"ם מדברות על כמאה אלף עקורים.

המיליציה הכורדית "כוחות סוריה הדמוקרטית" פרסמה בחשבון הטוויטר שלו סרטון המתעד לכאורה הימלטות של פעילי דאעש ממתקן מעצר של הכורדים באזור עיירת הגבול קמישלי. אתמול דווח כי נמלטו מהמתקן חמישה פעילי ארגון "המדינה האסלאמית" בחסות ההפגזות הטורקיות.

מפקד המיליציה מזלום עבדי אמר הלילה, כי השמירה על מתקני המעצר שבהם מוחזקים אלפי פעילי דאעש אינה עוד בראש סדר העדיפויות של הכורדים שנדרשים כעת להגן קודם כל על אנשיהם ובני משפחותיהם. הדברים פורסמו על ידי גל ברגר בערוץ הטלגרם של תאגיד השידור 'כאן 11'

עוד פורסם. כי שרי החוץ של מדינות ערב והליגה הערבית תוקפים במילים חריפות את טורקיה על רקע המבצע שפתחה בו נגד הכורדים בצפון-מזרח סוריה.

מזכיר הליגה הערבית אחמד אבו אל-ריט אמר בכינוס שרי החוץ של הליגה הערבית בקהיר, כי טורקיה מבקשת לנגוס בשטחה של סוריה ולהביא לשינוי דמוגרפי בצפונה.

"יש חשש מטיהור אתני של הכורדים. אנו קוראים לטורקיה להסיג את כוחותיה מסוריה ולהפסיק את התוקפנות והפלישה לאלתר. זו אות קין לקהילה הבינלאומית ועליה לשאת באחריות כלפי האיום הטורקי".

שר החוץ המצרי סאמח שוקרי אמר בכינוס, כי טורקיה נושאת באחריות לחזרת ארגוני הטרור לאזור ולכל סורי יש זכות להתנגד לתוקפנות הטורקית. ההיסטוריה תבוא חשבון עם כל מי שמסייע לה בביצוע פשעי מלחמה בסוריה, הוסיף.

שר החוץ הסעודי עאדל ג'ובייר ציין כי התוקפנות הטורקית מאיימת למוטט את מאמצי המלחמה בדאעש ומשליכה לרעה על ביטחון האזור. גם

שר החוץ הירדני איימן ספדי ושר החוץ של איחוד האמירויות אנוור גרגש קראו לעצור את המתקפה הטורקית בצפון-מזרח טורקיה.

שר החוץ הלבנוני קרא להחזיר את סוריה לליגה הערבית, תגובה על התוקפנות הטורקית.

סוריה כורדים טורקיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד