י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
דרמה ברגע האחרון

אז מיהו הח"כ ה-1,000? תצללו ואחזו ראש

בתחקיר טוויטר מעניין חושף העיתונאי עקיבא נוביק מה עומד מאחורי הפרסומים על כך שמתן כהנא ממפלגת 'הימין החדש' הוא הח"כ ה-1,000 בתולדות ישראל

אז מיהו הח"כ ה-1,000? תצללו ואחזו ראש
מליאת הכנסת צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בתחקיר טוויטר מעניין חושף העיתונאי עקיבא נוביק מה עומד מאחורי הפרסומים על כך שמתן כהנא ממפלגת 'הימין החדש' הוא הח"כ ה-1,000 בתולדות ישראל.

ריכזנו לכם את סדרת הציוצים מחשבון הטוויטר שלו. אז מי הוא הח"כ ה-1,000 האמיתי? הישארו איתנו.

את סדרת הציוצים פתח נוביק כך: "ביום השבעת הכנסת פרסם ידידי גדעון אלון ב"ישראל היום" את האייטם מעורר הקנאה הבא - היום יושבע חבר הכנסת האלף בתולדות המדינה".

‏"התברר שהח"כ ה-1,000 הוא מתן כהנא - לוחם שלוש הסיירות, תמיר ונאה, דתי אבל לוחץ ידיים, ימני אבל קודם כל ישראלי. כהנא צולם עם יו"ר הכנסת, שהכריז כי יש סמליות בכך שדווקא הוא יצא. אבל האם כהנא הוא באמת הח"כ ה1,000? בואו אחריי".

"‏ובכן", כותב נוביק, "על פי הכתבה של ידידי גדעון, עד כה הושבעו 994 ח"כים בכנסת ישראל. כיוון שבשבוע שעבר הושבעו 8 ח"כים חדשים לפי סדר הא-ב, וכהנא יצא שישי, הרי שהוא הוא הח"כ הנבחר".

"‏רגע! 994? שימו לב לנאום הבכורה של צביקה האוזר, 15.5.19, בו נטען שהיו שם 995. לא זו אף זו! באתר הכנסת מופיעים פרטיהם של 1,003 חברי כנסת. כלומר, עד השבוע שעבר היו 995".

"‏אז אם כהנא הושבע שישי, הרי שהוא הח"כ ה-1,001. אבל מי הח"כ ה-1,000? חזרתי אל כתבתו של גדעון ידידי ומצאתי - המדובר בווליד טאהא מהרשימה המשותפת".

"‏האם נעשה פה מעשה אחאב בכרם נבות? שמא ווליד, איש כפר קאסם (כמה סמלי) נושל מהתואר שהגיע לו בדין, ועוד עבור טייס ציוני? כלום יש סיכוי לחיים משותפים בין הירדן לים כשכך נוהג הפרלמנט הרשמי? פניתי לדוברות הכנסת עם כל השאלות הקשות".

לדברי נוביק, "‏כמובן שפניתי מיד אל ראש מערך דוברות הכנסת, שמוליק דהן, שלא התרגש מפנייתי הדחופה. "כהנא הוא הח"כ האלף שנשבע אמונים" הודיע לי. "הדברים בדוקים היטב". עשיתי כמעשה ניר גונטז׳ והטחתי בדהן דרך הטלפון את כל שגיונותיי".

‏"מתברר ששמוליק דהן יודע עם איזה כתבים חולים הוא מתעסק. דהן הקדים רפואה לתחקיר, ועשה בעצמו את "תחקיר הח"כ האלף הגדול". שימו לב לממצאיו:

‏בכנסת ישראל אכן מכהנים 1,003 ח"כים, למן הקמתה ועד יום פרסום תחקיר זה. אבל נשבעו לה אמונים רק 1,002.

מיהו הח"כ שלא נשבע ובפרישתו ציווה למתן כהנא את התואר הנכסף? מדובר ברמטכ"ל השישי צבי ("צ'רה") צור. האם ידע כבר אז שהוא שותף במעשה ציוני ראשון במעלה?", מסיים נוביק את ציוציו.

אז מיהו באמת הח"כ ה-1,000? בינתיים, אכן מתן כהנא כפי שפורסם ב'ישראל היום'.

אלא שאירעה ‏דרמה ברגע האחרון. לפי הציוץ האחרון של נוביק בנושא: "כיוון שחברי המשותפת החרימו את ההשבעה, הרי שעד כה נשבעו רק 999 ח"כים. כשהשלושה החסרים יישבעו, הרי שהראשון שבהם יהיה הח"כ האלף - אבו שחאדה סמי מבל"ד".

מתן כהנא חברי כנסת עקיבא נוביק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד