י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
נדיר, מצמרר ומרגש!

ביום הקדוש: החרדי עזב את ביהכנ"ס והמריא לישראל בבהילות

בעיצומה של תפילת 'נעילה', כשאתם הייתם בבתי הכנסת לבושי בגדי לבן כמלאכים, מלאך חרדי תושב מונסי, יצא לעבר שדה התעופה JFK והמריא בטיסה לישראל, זאת על פי פסיקת שר התורה • צפו כיצד הוא מספר על המקרה יוצא הדופן שנפל בחלקו • שהה 4 שעות בישראל וחזר

ביום הקדוש: החרדי עזב את ביהכנ"ס והמריא לישראל בבהילות
אילוסטרציה. למצולם אין קשר לכתבה צילום: unsplash

זה קרה בעיצומו של היום הקדוש, בזמן שאתם ביקשתם סליחות אחרונות בתפילת הנעילה, דוד סופר, חרדי המתגורר במונסי, עזב את בית הכנסת שבסמיכות לביתו, יצא לשדה התעופה ועלה על טיסה שיצאה מיד בצאת החג לישראל, כשבאמתחתו תרופה נדירה ומצילת חיים, עבור ילדה חולה בת 5 מישראל.

הכל החל כמה ימים לפני יום כיפור, בימים שבין כסה לעשור כשבמוקד 'רפואה ושמחה' אונליין בניהולו של איש החסד מאיר קווין, התקבלה קריאה על מקרה של ילדה חולת אפילפסיה ברמה המסוכנת ביותר, הנדרשת לתרופה נדירה ויקרה להצלת חייה, שלא ניתן היה להשיגה בישראל, אלא רק במקומות בודדים בארה"ב, וגם זה בביורוקרטיה מאוד קשה וסבוכה.

קווין פנה מיד לראשי קבוצות מתנדבי הארגון הפזורים בארה"ב, וביניהם לאותו יהודי יקר בשם דוד סופר ממונסי, שמהרגע ששמע על המקרה עזב את כל עיסוקיו והפך את ארה"ב בשביל להשיג את האישורים והמסמכים הנדרשים עבור רכישת התרופה הנדירה והיקרה המבוקשת עבור אותה ילדה השרויה בסכנת חיים.

לאחר שלושה ימים ולילות של מאמצים בלתי נלאים להשגת התרופה, הצליח סופר בשילוב כוחות מקומיים לא מעטים, להשיג את התרופה ברגעים הנעלים והקדושים של השנה - 'כל נדרי'.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי קודם לכן נשאל מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי הודות המקרה הסבוך, באם ישיגו את התרופה רק בסמיכות ליום כיפור, כשהעניין גובל בפיקוח נפש אמיתי בעקבות מצבה המידרדר של הילדה הזקוקה לתרופה, והוא הורה שבמידה ולא שייך להמתין והרופאים אומרים שזה קריטי, ניתן לשלוח את זה בכל דרך מארה"ב לישראל גם ביום כיפור.

בכפוף להוראת מרן ובהתאם להתפתחויות הרפואיות שהגיעו מישראל כל העת, שהעידו כי מצב הילדה אינו סובל דיחוי בשליחת התרופה בטיסה שתצא רק למחרת יום כיפור, יצא המתנדב את בית הכנסת שבמונסי בעיצומה של תפילת הנעילה ושם פעמיו לעבר שדה התעופה לטיסה שיצאה מיד בצאת הצום, כשברשותו התרופה הכ"כ קריטית להצלת חיי הילדה, כשיש לציין שכל העת עמד לימין המתנדב והארגון במהלך כל הפרויקט, גיל רודמסקי מנהל אל-על בניו יורק שנרתם למשימה בחפץ לב.

עם נחיתתו בישראל בצהרי יום חמישי האחרון, זינק מר סופר לעבר בית החולים בו שוהה הילדה, והביא למשפחת הילדה את התרופה הנדירה שעבורה הפכו את העולם כפשוטו ממש, כשאת רגעי המפגש המרטיט בינו למשפחה ולילדה החולה קשה לתאר במילים.

עם הילדה אותה הציל.

ארבע שעות בלבד לאחר מכן כבר היה המתנדב בדרכו לנתב"ג, כשהוא הספיק בשעות שנותרו לו, לבקר אצל שר התורה ולהתברך על החסד האדיר והנדיר לו זכה בניסיון להציל את חיי הילדה, וכן לשפוך שיח בכותל המערבי, ומשם חזרה לשדה, כשדקות לפני עלייתו למטוס הוא משגר את קטע הוידאו הקצרצר הזה ל'בחדרי חרדים' ומסכם בכמה מילים את מה שעבר מהרגע בו קיבל את הפנייה ממאיר קווין ועד לרגע בו עמד לעלות על המטוס חזרה לארצו, במסגרת עוד פרויקט חסד בינלאומי לו זכה להיות שותף במסגרת התנדבותו בארגון 'רפואה ושמחה' אונליין.

מי כעמך ישראל.

עם קוויטל אצל שר התורה

דוד סופר נעילה הצלת חיים רפואה ושמחה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 25 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד