ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
2000 משתתפים

כאות הזדהות: שרשרת אנושית סביב בית הכנסת

כאות הזדהות עם הקהילה היהודית בהאלה שבגרמניה, שניצלה ביום הכיפורים מטבח המוני שביקש נאצי מתועב לבצע בבית הכנסת, אך בחסדי שמים לא הצליח, התאספו כ-2000 איש ואישה גם שאינם יהודים, לשרשרת אנושית סביב אותו בית כנסת

כאות הזדהות: שרשרת אנושית סביב בית הכנסת
אילוסטרציה צילום: pixabay

יותר מ-2,000 איש ואשה התכנסו ביום שישי האחרון כדי ליצור שרשרת אנושית מול בית הכנסת שהיה יעד לפיגוע טרור על ידי נאצי, ובחסדי שמים עם נס גלוי נמנע טבח המוני.

שרשרות תמיכה דומות התרחשו בערים רבות אחרות בגרמניה. ביום שישי לפני כניסת השבת, מנהיג הכנסייה האוונגליטנית הגרמנית, היינריך בדפורד-שטרום נכח אף הוא בהאלה. הוא תיאר את האירוע. "אני המום מכמה אנשים שהגיעו". הוא אמר לקהל הגדול "יש תקווה". אנשים גם הדליקו נרות מחוץ לבית הכנסת והחזיקו אותם בידיהם כסמל הזדהות.

כזכור, צעיר נאצי גרמני, ניסה לבצע טבח ביום כיפור בבית הכנסת בהאלה, שבו היו אז 80 מתפללים. הוא ניסה להיכנס למקום כמה פעמים ולא הצליח. ובשל תסכולו הוא ירה למוות בגבר ואשה לא יהודים ברחוב, ופצע שניים נוספים.

על פי הדיווח באתר הגרמני 'דר שפיגל'. במכוניתו נתפסו חומרי נפץ במשקל 4 ק"ג, ואת כלי הנשק הוא יצר באופן עצמאי בעזרת מדפסת תלת-מימד שאותה תפסו החוקרים.

מבחינת איגור, צעיר יהודי שגר באזור בית הכנסת זה לא מפתיע. הוא סיפר ל-BBC כי הוא בדרך כלל לא יחבוש את הכיפה בציבור, אך בשרשרת האנושית הוא כן חבש, כי הוא רצה להפגין את הסולידריות שלו.

הוא אמר כי עוד לפני הפיגוע הוא פחד, "החיים היהודיים הם, למרבה הצער לא דבר נורמלי בגרמניה" אמר. "אני מכיר אנשים שלובשים את הכיפה ברחוב והם מקבלים הערות קשות או שאנשים יורקים לכיוונם".

ניסיון רצח אנטישמיות בגרמניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד