ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
עם דמעות בעיניה

הישראלית התחננה בפני השופט הרוסי שחרץ את דינה ללא רחמנות

הצעירה הישראלית שקיבלה 7.5 שנות מאסר התחננה בפני השופט שירחם עליה ודיברה כשהיא עם דמעות בעיניה - אולם זה נותר אדיש והשאיר את העונש על כנו

הישראלית התחננה בפני השופט הרוסי שחרץ את דינה ללא רחמנות
אילוסטרציה צילום: unsplash

נעמה יששכר, צעירה ישראלית, קיבלה 7.5 שנות מאסר, לאחר שנמצאו כמה גרמים של סם בתיקה בשדה התעופה ברוסיה. נעמה התחננה בפני השופט שירחם עליה ודיברה כשהיא עם דמעות בעיניה.

סיפור מעצרה והעונש הלא מידתי שהוטל עליה, מצליח לעורר סערה וביקורת גם מגורמים רשמיים מטעם מדינת ישראל. האבסורד הגדול שהתביעה הרוסית החליטה לשנות את סעיף האישום משימוש עצמי - להברחת סמים.

בנוסף, נעמה כלל לא התכוונה להיכנס לרוסיה והייתה בשדה התעופה ברוסיה בטיסת המשך לישראל.

אתר 'מאקו' הביא את דברי נעמה שנאמרו לשופט, "כבוד השופט, אני מודעת לכך שנהגתי בחוסר אחריות לפני הטיסה שלי, שהייתי צריכה להיות מודעת לכל החפצים בכבודה שלי, זאת הסיבה שלקחתי אחריות מלאה על האישום הראשון שלי ב-10 באפריל".

נעמה המשיכה לבקש רחמים מהשופט שלא ריחם, "הפעולות שלי מעידות כל כך שמעולם לא התכוונתי להיכנס למדינה ואם המילים שלי הן לא אמינות מספיק, כמו שאמר התובע, הרי שהיו שבע שעות בין שתי הטיסות שלי ולא ניסיתי לעזוב את אזור טיסות המעבר, או לדרוש את הכבודה שלי".

נעמה ניסתה לשנות את רוע הגזירה, אך ללא הצלחה. לאחר שהשופט לכאורה הגיע עם גזר הדין מהבית. "אני מתחננת בפניכם להכיר בכך שזו הייתה טעות אחת של אדם שלא התכוון כלל להיכנס למדינה או להפר שום חוק. אני מאמינה שחצי השנה בה ישבתי בכלא מספיקה. זה הכול, השופט". כך אמרה נעמה לשופט. כאמור, הדברים פורסמו לראשונה באתר "מאקו".

כאמור, הסיפור מסובך יותר ממה שנראה ונעמה היא קרבן של מתיחות בין ישראל לרוסיה. כפי שדווח ב'בחדרי חרדים',  פרשה מסתורית מחברת בין מתכנת רוסי המוחזק בישראל במאסר 4 שנים ובין הצעירה הישראלית המוחזקת ברוסיה.

אלכסיי בורקוב נעצר בישראל ב-2015 בחשד ל'עבירות סייבר חמורות' והוחזק מאז במתקני כליאה בישראל. ארצות הברית מבקשת את הסגרתו.

‏לפני כחצי שנה נעצרה בנמל התעופה במוסקבה נעמה יששכר, צעירה ישראלית אמריקנית, כשבתיקה 9 גרם סם. למרות שהייתה בטיסת קונקשן וכלל לא נכנסה למוסקבה היא נעצרה. העונש הלא פרופורציונלי של שבע שנות מאסר על כמות זניחה של סם - פשוט מקומם.

ראש הממשלה נתניהו סיפר למשפחת יששכר ששוחח עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין על שחרורה. ‏וכאן מגיע הקשר בין הפרשות: תחנת RT של השלטון במוסקבה מאשימה את ישראל במפורש שהיא מונעת קיומה של עסקה בין פוטין ונתניהו לשחרור שני האסירים. בידיעה שפורסמה ב-RT, באורח פלא בדיוק יממה לפני גזר דינה של יששכר, מואשמת ישראל בסירוב לעסקה.

ולדמיר פוטין בנימין נתניהו הברחת סמים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד