י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

שוחרר בערבות כדי לשבת 'שבעה' ונמלט

ישראלי שנעצר בעבירות חמורות בקוסובו, שוחרר בערבות לאחר שעורך דינו, מרדכי ציבין, טען כי הוא צריך לשבת 'שבעה' בישראל • לקוסובו הוא כבר לא חזר

שוחרר בערבות כדי לשבת 'שבעה' ונמלט

ישראלי נעצר בקוסובו בחשד לסחר ולתיווך בינלאומי של כליות ואיברי אדם אחרים, זמן קצר לאחר שהושתלו כליות של צעירים טורקים בחולים ישראלים.

העונש הניתן בקוסובו בגין עבירה מסוג זה הוא 15 שנות מאסר. אלא שהאסיר טען באמצעות עורך דינו, עו"ד מרדכי ציבין - המטפל בנושאים בינלאומיים וידוע כבעל קשרים מסועפים ברחבי העולם, מהם מסתוריים, כי בשל פטירת אמו, עליו לקיים את מנהגי האבלות היהודיים ולשבת 'שבעה', מה שלא יתאפשר לו בקוסובו.

האסיר ביקש להשתחרר בערבות, תוך מתן אפשרות לעזוב את קוסובו לישראל, ולחזור כאשר יידרש לעשות כן.

באורח מוזר למדי, קיבל השופט בתיק - שהיה שופט מפקח מטעם האו"ם - את הטענה המוזרה, השופט ציין בהחלטתו כי הוא רואה בכך "שיקול הומניטארי, אשר מכריע את הכף לשחררו בערבות".

הישראלי המאושר שוחרר, נסע ארצה ולא שב למשפט. הפרה זו של תנאי הערבות הולידה בקשת מעצר בינלאומית ודרישה להסגירו מאת ישראל לקוסובו.

משפטנים טוענים כי שחרור בערבות של אזרח עצור במדינה זרה הוא דבר נדיר, ואם הוא כבר ניתן אזי זה בתנאי שהאסיר יישאר במדינה. על כן, החלטת השופט לשחררו בערבות ואף להתיר לו לעזוב את המדינה, היא נדירה ביותר,
שופט ציבין ערבות אבלות קוסובו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד