ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
השלימו עם האויבים

אופרוף בחג: הכורדים זרקו סוכריות על החיילים

הצבא הסורי מתייצב לצד הכורדים במאבקם נגד צבאו של ארדואן שנכנס לטבוח בהם | כמו כן, דיווח על כך שכוחות של המשטר הסורי וכוחות רוסיים החלו להתפרס בעיר מנבג' באזור החיץ בין שטחי השליטה של הכוחות הכורדיים לבין שטחי השליטה של כוחות שנתמכים בידי טורקיה

אופרוף בחג: הכורדים זרקו סוכריות על החיילים
הכורדים מתחבקים עם חיילי אסד צילום: מתוך סוכנות הידיעות SANA

הצבא הסורי נכנס הבוקר (שני) לעיירה תל תמר בפרבר הצפוני מזרחי של מחוז א-חסכה כדי להיאבק ב"תוקפנות הטורקית".

אתמול שידרה הטלוויזיה הסורית, תמונות של אזרחים במחוז אל-חסכה מצפים ומייחלים להגעת הצבא הסורי אחרי ההסכם שהושג בין משטר אסד לבין הכורדים. מרכז המעקב הסורי לזכויות האדם דיווח לקראת חצות כי מטוסים של הקואליציה הבינלאומית (של ארצות הברית) ניסו לפגוע בשיירה של כוחותיו של המשטר הסורי באזור א-רסאפה, דרומית מערבית לעיר א-רקה במזרח המדינה.

נטען בדיווח כי השיירה הייתה בדרך לעיר א-טבקה, אחד מאזורי השליטה של הכוחות הכורדיים. לא הייתה התייחסות לדיווח במקורות המזוהים עם המשטר הסורי ולא נמסר מידע על נזק או נפגעים.

במקביל דווח כי כוחות של המשטר הסורי וכוחות רוסיים החלו להתפרס בעיר מנבג' באזור החיץ בין שטחי השליטה של הכוחות הכורדיים לבין שטחי השליטה של כוחות שנתמכים בידי טורקיה. לפי מרכז המעקב הסורי, היה ניסיון אמריקני למנוע את ההתפרסות של אותם כוחות. גורם בכוחות הכורדיים אומר הבוקר לעיתון הלבנוני "אל-אח'באר" שהאכזבה מהאמריקנים והחשש לרצח עם גרם להם להשלים את ההסכם עם המשטר בדמשק.

לדבריו, "יישום ההסכם יתחיל מהערים מנביג' וקובאני ויגיע עד לכדי אבטחת הכביש הבינלאומי שבין מחוז חלב לבין מחוז א-רקה". בעיתון ציינו שלא ברור מההסכם, לפי שעה, מה יעלה בגורלם של אזורים חשובים כמו העיר א-רקה ושדות נפט בפרברי המחוזות דיר א-זור ואל-חסכה. את הדברים פרסם רועי קייס, הכתב לענייני ערבים של תאגיד השידור 'כאן 11'.

וכך זה נראה הבוקר בעיירה עין עיסא בפרברי א-רקה. חמש שנים מאז שהמשטר הסורי נדחק משם, הוא חזר לשם והאזרחים, לפי הטלוויזיה הסורית, קיבלו בחמימות את חייליו של אסד עם גשם של סוכריות.

רועי קייס מפרשן ואומר כי אנשיו של אסד כבר נכנסו לשדה התעופה הצבאי א-טבקה בפרברי א-רקה ולמספר לא קטן של כפרים. בהמשך ייכנסו לעיר הגבול כובאני. די מדהים לראות כיצד אסד בתוך יממה מגיע ללא קרב וללא משא ומתן לשטחים שהוא רק היה יכול לחלום עליהם במשך שנים והכל בזכות המבצע הטורקי שגרם לכורדים לקרוא לצבא הסורי לעזרה. היום אגב יש ירידה משמעותית בדיווחים על ההפגזות וההפצצות הטורקיות. אבל ארדואן, כידוע, הוא איש נחוש עם תיאבון גדול והוא לא מתכוון לוותר מהר כל כך.

לגבי האפשרות של עימות חזיתי בין הצבא הסורי לצבא הטורקי, אז מצד אחד נזכיר שכאשר הצבא הטורקי השתלט עם נאמניו על מחוז עפרין בצפון מערב סוריה, המשטר הסורי הסתפק בשליחת "כוחות עממיים" לסייע לכורדים. כאן זו אופרה אחרת ועדיין חשוב לזכור שרוב בשר התותחים של ארדואן במבצע הזה הוא לא טורקי, אלא סורי, קרי אנשי צבא סוריה החופשי. אפשר לראות זאת היטב בכמות ההרוגים עד כה. למעלה משמונים שכירי חרב ופחות מעשרה חיילים טורקים.

כורדים צפון סוריה רג'פ טאיפ ארדואן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד