י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
מצטער פטור מן הסוכה

במוצאי חג ראשון של סוכות, סופת ברקים וגשמים ברחבי הארץ

יהודים רבים זינקו הערב ממקומם להגן על סוכותיהם שנבנו בעמל רב, עקב גשמים שהחלו לרדת לפתע בכמה אזורים ברחבי הארץ | בירושלים תועדו מכמה זוויות ברקים מרהיבים ובשירות המטאורולוגי מזהירים מפני שיטפונות במקומות המועדים • צפו בתיעוד מרהיב מירושלים וביתר

במוצאי חג ראשון של סוכות, סופת ברקים וגשמים ברחבי הארץ
ברקים צילום: משה עזריאל

הלילה (שני) שעות לאחר צאת החג הראשון של סוכות, שמי ירושלים קושטו בברקים ולאחר מכן ענני גשם הטילו גשמים על העיר והסוכות הרבות שנבנו בה כדירת ארעי.

אך לא רק בירושלים. גם בבני ברק, רמת גן, גבעת שמואל, רעננה, אופקים ומודיעין עילית וכן בערד הדרומית דיווחו תושבים על גשם קל. על פי ההלכה, המצטער פטור מן הסוכה, ובמצב בו לא ניתן לישון תחת כיפת השמים כאשר סכך מפריד בין הגשם למיטה, ניתן להכנס הביתה.

צילום: שלומי טורנהיים/פיני רובין

‏השרות המטאורולוגי הוציא אזהרה על שיטפונות במדבר יהודה וים המלח, בדרום הנגב, בערבה צפונית, במפרץ אילת ודרום הערבה ובצפון מזרח הנגב.

בענף ההסברה של כבאות והצלה לישראל שבים ומזכירים לציבור: "אין להיכנס לנחלים, זרימות מים ומקווי מים. לפעמים גם זרם שנראה על פניו חלש ולא מזיק, יכול במהירות להפוך לנחל שוצף ומסוכן, העלול לגרום לפציעות קשות ואף לסכנת חיים ומוות".

עוד מוסיפים בענף ההסברה: "חלילה ונלכדתם בזרימת מים, נחל, או שיטפון. התקשרו באופן מיידי ללוחמי האש בטלפון 102, ובתוך זמן קצר יגיעו אליכם צוותי חילוץ, מיומנים ומנוסים, עם ציוד חילוץ מתקדם ויסייעו לכם".

ברקים בשכונת בית צפפא הירושלמית. הערב. צילום: יוסי זאבי

מוצאי חג ראשון חג סוכות סופת ברקים גשמים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד