י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
"משוגעים, רדו מהעץ"

כך מנסה בנט להעיר את המערכת הפוליטית

השר לשעבר נפתלי בנט מנסה להעיר את המערכת הפוליטית מהתרדמת בה היא מצויה בשבועיים האחרונים, כאשר פתרון להקמת ממשלה לא נראה באופק וקורא לכל הצדדים להתעשת ולמנוע בחירות נוספות: "כולם יתפשרו. לא תהיה חקיקה פרו דתית" וכן, "גנץ חייב תקופת התלמדות"

כך מנסה בנט להעיר את המערכת הפוליטית
נתניהו/בנט/גנץ צילום: יונתן זינדל/הדס פרוש, פלאש 90

חודש אחרי הבחירות וכשפתרון להקמת ממשלה לא נראה באופק, כשלכאורה לפי המצב אין מנוס אלא מהליכה לבחירות, השר לשעבר נפתלי בנט קורא לבני גנץ ולשאר השותפים לרדת מהעץ כדי למנוע הליכה לבחירות נוספות.

בנט מתייחס למצב הביטחוני סביב ישראל, כשהוא מזכיר את איראן, את יציאת כוחות ארה"ב מצפון סוריה, הקרבות בין טורקיה לאזור הכורדי ואת החמאס וחיזבאללה, כשהוא מציין כי "בישראל לא ניתן לאשר את התקציב הבטחוני בגלל שאין ממשלה קבועה. בנסיבות שנוצרו צריך להקים בהקדם ממשלת אחדות לאומית רחבה ושיוויונית בראשות נתניהו וגנץ".

לדבריו, "כל צד יצטרך להתפשר, בממשלה כזו הימין לא יוכל להחיל את החוק הישראלי על שטחי C כפי שאני הייתי רוצה. השמאל לא יוכל למסור שטחים", כלפי החרדים מציין בנט, "לא תהיה חקיקה פרו-דתית או אנטי-דתית. לא תהא פריצת דרך אידיאולוגית לימין או לשמאל".

מס' 2 ברשימת 'הימין החדש' מציע מתווה להקמת ממשלת חירום לאומית, כאשר הצעתו מבוססת על הצעת הנשיא "הממשלה תנוהל ברוטציה. נתניהו תחילה. אחר כך גנץ", כשהוא מסביר כי "גנץ חייב תקופת התלמדות. ראש ממשלת ישראל הוא התפקיד הקשה על פני האדמה. איננו בלגיה או פינלנד, שמותר להם לשגות. שגיאה חמורה של ראש ממשלת ישראל עלולה להביא לאסון של ממש על מדינת היהודים. גנץ עצמו מבין זאת".

הוא קורא לאמץ את יוזמת הנשיא ואומר, "אם חלילה ייפתח משפט פלילי נגד ראש הממשלה נתניהו, הוא ייכנס לנבצרות, על פי פשרת הנשיא, וראש הממשלה בפועל יהיה גנץ. זה השכל הישר", כשנכון לעת הזאת ב'כחול לבן' יש התנגדות ליוזמה זו.

"אגב", מציין בנט, "לי אישית אין שום רווח בממשלה כזו. להיפך - בממשלה כל כך רחבה כוחי האישי לא יהיה גדול. אבל מה שחשוב זו טובת המדינה שלנו", כשהוא מציין כי מה שמעכב את הקמת הממשלה זה "בגלל אגו ושטויות של פוליטיקאים", לטענתו, "יש פוליטיקאים שרואים את מדינת ישראל כמשחק. זה אינו משחק. אלה חיינו שלנו. של ילדינו. ממש כך".

בנט תוקף על הדרך את יו"ר 'ישראל ביתנו', "איווט ליברמן כבר גרר אותנו לבחירות מיותרות, ואין לו בעיה לעשות זאת שוב. לבחירות בפעם השלישית. גם שחקנים אחרים מגלים חוסר אחריות דומה", כשהוא מספר כי הוא עושה "הכל. כל מה שאפשר כדי לשכנע את הצדדים להקים ממשלת אחדות רחבה. אני פוגש כל מי שאפשר משני הצדדים ואמשיך לעשות זאת. אפעל לשכנוע הציבור והמפלגות השונות להתפשר. להבין שהם לא יוכלו לקבל את כל מה שקיוו".

כמו כן מגלגל שר החינוך והכלכלה לשעבר את הכדור דווקא לזרועותיו של גנץ, למרות שב'כחול לבן' דורשים תנאי להמשך המו"מ לפרק את בלוק הימין, כשהוא כותב, "מכאן אני קורא לבני גנץ: גלה אחריות! לך פגוש מיד את ראש הממשלה. תסכמו את הפרטים. המתווה ברור וידוע. חסוך את החודשיים המבוזבזים, וחלילה בחירות שלישיות", כשהוא מסיים כאמור כי "עם ישראל לא יסלח למי שיוביל את המדינה לבחירות בפעם השלישית. ההיסטוריה לא תסלח למי שבתקופה כה רגישה מנע הקמת ממשלה".

בחירות 2019 נפתלי בנט ממשלת אחדות בנימין נתניהו בני גנץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד