י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

ישיבת הממשלה ה-150 • אורח הכבוד: מופז

בפתח ישיבת הממשלה, הסביר נתניהו את מטרות ממשלת האחדות, ובהן שינוי חוק טל ושיטת הממשל • בהמשך העלה תוכנית מקיפה לשיפור קליטת עולי אתיופיה

נתניהו ומופז. צילום: פלאש 90
נתניהו ומופז. צילום: פלאש 90

לישיבת הממשלה ה-150, שנערכה הבוקר (ראשון) הגיע גם השר החדש שאול מופז.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, קיבלו בכבוד: "אכן, זאת הישיבה המאה חמישים של הממשלה, עם הרבה הרבה הישגים והרבה פעילות מאחורינו, אבל זאת גם הישיבה הראשונה של ממשלת האחדות הרחבה עם הרבה מטלות לפנינו. בשם כל השרים אני מקבל בברכה את שאול מופז כשר בממשלה ומקדם בברכה את חברי קדימה שהצטרפו לקואליציה".

בהמשך הסביר נתניהו: "בשיחות בינינו, הצבנו ארבע מטרות מרכזיות לממשלת האחדות הרחבה: שינוי חוק טל; שינוי שיטת הממשל; העברת תקציב וקידום תהליך השלום. השבוע יוקם הצוות הבין מפלגתי שיגיש לנו הצעות לחלופות לחוק טל. עד סוף יולי אנחנו נחוקק חוק שיחלק את הנטל בצורה שווה יותר, שוויונית יותר, צודקת יותר לכל אזרחי ישראל, יהודים וערבים כאחד, וזאת מבלי לשסות ציבור בציבור".

באשר לשינוי שיטת הממשל, הבטיח נתניהו כי "בקרוב אנחנו גם נקים צוות שיוביל את השינוי בשיטת הממשל", ובנושא התקציב הודיע כי בזמן הקרוב "ונתחיל בגיבוש תקציב אחראי, אני מדגיש תקציב אחראי, משום שנהגנו כך עד היום, נמשיך לנהוג כך בהמשך, בדרך ששמרה היטב על כלכלת ישראל אל מול משבר עולמי-כלכלי חסר תקדים".

אמש נפגש השליח המיוחד שלי, יצחק מולכו, עם ראש הרשות הפלסטיני מחמוד עבאס. נתניהו הביע תקווה כי "נוכל לקדם את הדיאלוג בין הצדדים כדי לחדש את השיחות המדיניות".

בין שלל הנושאים תועלה היום על שולחן הממשלה תוכנית מקיפה לשיפור קליטתם של העולים יוצאי אתיופיה. נתניהו סיפר כי נפגש אישית עם הנציגים שלהם, "מהקייסים ועד הצעירים", והתרשם עמוקות. "נפגשתי איתם כמה פעמים, המנכ"ל נפגש עמם עשרות פעמים. התרשמתי משני דברים: אחד שיש שם דור חדש, צעיר, נמרץ, פעלתן, יוזם, עם הישגים, עם שאיפות ובמיוחד עם נכונות להשתלב בחברה הישראלית. התרשמתי גם מהמצוקות, יש הרבה מצוקות. עכשיו אני אומר את זה חרף העובדה שהממשלה שלנו עשתה יותר מכל ממשלה אחרת כדי להקל על המצוקות האלה ולעזור להשתלבותם של יוצאי אתיופיה בחברה בישראל. אנחנו החלטנו קודם כל להפסיק את הנוהל הפסול הזה של בתי ספר לאתיופים בלבד ובתהליך הדרגתי לא יהיו עוד בארץ בתי ספר שרוב התלמידים בהם הם ממוצא אתיופי. זה תופעה שאנחנו מביאים לסיומה. היום אנחנו נאשר הגדלת מענקי דיור לעולים מאתיופיה ולילדיהם ונשפר את היכולת של העולים הללו להיקלט בשוק העבודה".

"אני חושב שבכל הצעדים הללו אנחנו מעבירים כמה מסרים לאזרחי ישראל. ראשית, אין מקום לגזענות בישראל, זה דבר פסול, אין מקום לגזענות ואין מקום לסובלנות לגזענות. ואולי החשוב יותר, העולים מאתיופיה שחלקם, או אבותיהם, צעדו בערבות אפריקה והתגברו על סכנת מוות, לצערנו הרב חלק מהם לא הגיעו, כולם יצאו לדרך כדי להגיע לציון. הם בשר מבשרינו ואנחנו כידוע לכם ערבים זה לזה. כל ישראל ערבים זה לזה, הם חלק מאיתנו, הם שווים בין שווים".
ישיבת ממשלה בנימין נתניהו שאול מופז קדימה ממשלת אחדות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד