י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
האם מותר לפנות אשפה בחג ע"י גוי

נחשף: הפסק הדרמטי של מרן הגר"ע יוסף זצ"ל

במהלך ביקור של ראש עיריית ירושלים בסוכת הראשון לציון הגר"י יוסף נחשף פסק הלכה של מרן הגר"ע יוסף זצ"ל לפיו מותר לפנות אשפה בחג על ידי גויים

נחשף: הפסק הדרמטי של מרן הגר"ע יוסף זצ"ל
ליאון והגר"י יוסף צילום: באדיבות המצלם

הבוקר (ג'), הגיע ראש עיריית ירושלים, משה ליאון, לביקור חג בסוכת הראשון לציון הגר"י יוסף. במהלך הביקור, סיפר ראש העיר על הניקיון בעיר ועל העובדים שהתווספו בשנה האחרונה למערך הניקיון במטרה לשפר את חזות פני העיר.

בתוך הדברים סיפר ליאון על המצוקה הקשה של הניקיון במרכז העיר במהלך החגים אז מצטברים כמויות של אשפה מהמלונות והאורחים הרבים הפוקדים את ירושלים, מה שמהווה מטרד לתושבי השכונות ומהווה מפגע בטיחותי חמור.

להפתעת הנוכחים, הוציא הרב הראשי פסק הלכה של אביו, מרן הגר"ע יוסף זצ"ל, בזמן שכיהן כרב ראשי לעיריית תל אביב, לפיו מותר לפנות אשפה על ידי גויים במקרה שמדובר בצער גדול. הראשון לציון סיפר כי לאחרונה נשאל שאלה דומה על ידי תלמידו, הגאון רבי יצחק לוי, רבה של נשר, והוציא פסק הלכה דומה.

למרות פסק ההלכה, לא צפויים שינויים במערך הניקיון של ירושלים, אך ראש העיר סיפר כי הורה לתגבר את פעילות הניקיון מייד בצאת החג בכדי להקל על עומסי האשפה האדירים המצטברים בשכונות בכלל ובמרכז העיר בפרט.

בתוך כך, בימים האחרונים דווח כי משאיות של עיריית ירושלים נצפו כשהם מפנות זבל במהלך החג, אך גורמים בעיריית ירושלים אמרו בתגובה ל'בחדרי חרדים' כי מדובר במכולה אחת ברחוב ההסתדרות המשמשת בתי מלון ומפונית מזה שנים על ידי צוותות הניקיון של מזרח העיר המופעלות על ידי גויים ועובדות כרגיל במהלך השבת.

״אין שום שינוי במדיניות העירייה בנוגע לעבודות ניקיון בשבתות. ראש העיר חידד באחרונה את הנהלים והורה לאגף הניקיון להקפיד מכל משמר על שמירת השבת בירושלים", אמרו גורמים בעירייה.

גם בנוגע לטענות על ניקיון במרכז העיר על ידי קבלן אמרו גורמים בעירייה כי מדובר בניקיון ידני על ידי עובדים גויים שעוברים עם מטאטאים בעיקר ברחובות במרכז העיר, במטרה לאפשר לתושבים שגרת חיים נקיה ונטולת מפגעי ניקיון.

נציין כי גם בעבר בזמן כהונתו של ראש העיר החרדי אורי לופוליאנסקי שהתקיימו ניקיונות שוק מחנה יהודה בליל שבת הותקף לפפוליאנסקי על ידי עיתון ׳המודיע׳ שהיה לשופר יחיד של אגודת ישראל שלא ברור האם יתייחס לנושא שוב.

משה ליאון הרב עובדיה יוסף

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד