כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

מרצדס מציפה את ברלין במכוניות קטנות כדי לעצבן את ב.מ.וו

התחרות ארוכת השנים בין שתי החברות מעוררת מאבק בשוק השכרת המכוניות בבירת גרמניה • ובזמן שמרצדס וב.מ.וו רבות, אאודי נושפת מאחור

מרצדס סמארט. צילום: מרצדס
מרצדס סמארט. צילום: מרצדס

יצרנית המכוניות הגרמנית, דיימלר, מנסה להגדיל את נתח השוק שלה באירופה ולהתחרות באאודי וב.מ.וו על ידי הצפת ברלין במכוניות עירוניות קטנות מדגם סמארט. יצרנית דגמי מרצדס הקימה באחרונה את הצי הגדול ביותר של מכוניות להשכרה קצרת טווח בבירת גרמניה - ובכך עקפה את צי המכוניות שמפעילה ב.מ.וו בעיר. זהו פרק נוסף במאבק רב השנים בין שתי החברות למשוך יותר לקוחות, שעובר כעת להתמקד במגרש הלקוחות העירוניים.

"זה טבעי שנוצרה תחרות", אמר לבלומברג רוברט היינריך, מנכ"ל שירות השכרת הרכבים קאר 2 גו שעמו עובדת דיימלר. "זה מראה שיש לנו את הרעיון העסקי הנכון. הכוונה שלנו היא פשוט להישאר המובילים".

דיימלר וב.מ.וו מפעילות בגרמניה שירותי השכרת מכוניות עירוניים (שיתוף מכוניות) לפי דקות. עד 2020 מספר המשתמשים באירופה צפוי לטפס ל-15 מיליון, לעומת 700 אלף בסוף 2011, לפי נתוני חברי הייעוץ פרוסט אנד סאליבן. דיימלר מנסה לקחת מב.מ.וו את תואר יצרנית היוקרה המובילה בגרמניה עולם ולהגביר את המשיכה של מותגיה בעיני הלקוחות הצעירים.

"שיתוף מכוניות הוא כמו נהיגת מבחן שמשלמים עליה", אמר סטפן בראצל, מנהל מרכז המכוניות באוניברסיטה למדע יישומי בגרמניה. "זה מציע הזדמנות לפתוח את הדלת ללקוחות שלא היו שוקלים לרכוש מכונית ומשפר את תדמית המוצר".

חברות היוקרה הגרמניות השיקו באחרונה דגמים קטנים וזולים יותר בניסיון למשוך קהל לקוחות צעיר. אאודי, שנמצאת בבעלות פולקסווגן, השיקה ב-2010 את דגם ה-A1, מכונית סופר מיני שמבוססת על פולקסווגן פולו הקטנה. מלבד מכוניות הסמארט הדו-מושביות שמציעה מרצדס, לחברה קיים גם דגם קטן בארסנל הדגמים של מרצדס - A קלאס. ב.מ.וו מצידה הקימה לתחייה בתחילת העשור הקודם את המותג מיני, שמציע מכוניות קטנות ויקרות יחסית וכן את סדרה 1 הקטנה תחת המותג ב.מ.וו.

ב-2011 עקפה אאודי לראשונה את מרצדס מבחינת המכירות העולמיות - בעיקר בשל הביקוש הער לדגמי החברה בשווקים כמו סין ורוסיה. שיעור הגידול במכירות אאודי ב-2011 היה 19.8% - גבוה משל ב.מ.וו (12.8%) ומשל מרצדס (8%). אאודי הצליחה למכור שנה שעברה 1.3 מיליון כלי רכב, בהשוואה ל-1.38 מיליון שנמכרו על ידי ב.מ.וו ו-1.26 מיליון שנמכרו על ידי מרצדס.
מרצדס במוו סמארט ברלין תחרות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד