ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

לאחר שלושה סיבובים: מבקר המדינה הבא - יוסף שפירא

שני סיבובי הבחירות הראשונים למשרת מבקר המדינה הסתיימו ללא הכרעה • בסיבוב השלישי, אליו עלו 2 מתמודדים בלבד, זכה השופט יוסף שפירא עם 68 קולות

שפירא. צילום: פלאש 90
שפירא. צילום: פלאש 90



הכנסת בחרה היום את מבקר המדינה הבא - שןפט בית המשפט המחוזי בירושלים יוסף שפירא, שפירא יצטרך להיכנס לנעליים הגדולות שמותיר אחריו המבקר הנוכחי - מיכה לינדנשטראוס, שהטביע את חותמו על מוסד מבקר המדינה באמצעות ביקורות נשכניות וחריפות, תוך הסקת מסקנות ברורות.

שפירא בן ה-67 למד משפטים באוניברסיטה העברית בירושלים, סיים לימודי תואר שני בקרימינולוגיה באוניבסיטת לסטר שבבריטניה. הוא מכהן כשופט מאז 2003, ונחשב לשופט מוערך והגון.

בהצבעה שהתקיימה באופן חשאי התמודדו שלושה על התפקיד, נשיא לשכת המבקרים הפנימיים שלמה קלדרון, שופט בית המשפט המחוזי בירושלים יוסף שפירא, והמשנה לנשיא בית המשפט העליון אליעזר ריבלין.

בסיבוב ההצבעה הראשון לא הושגה הכרעה, היות ונדרש רוב של 61 קולות לתפקיד.

שפירא, המועמד המוביל, שזכה גם לתמיכתו הנסתרת של ראש הממשלה, זכה בסיבוב הראשון ל-58 קולות, ריבלין במקום השני עם 44 קולות, 10 חכי"ם העניקו את תמיכתם לקלדרון ו-2 פתקים נוספים היו לבנים.

גם הסיבוב השני הסתיים ללא הכרעה: 59 הצביעו עבור שפירא, 45 עבור ריבלין ו-2 הצביעו לקלדון. 5 פתקים מתוך 111 נפסלו.

לסיבוב השלישי עלו שפירא וריבלין בלבד, כאשר בסיבוב זה אין צורך ברוב מיוחס, ודי במרבית הקולות הכשרים. שפירא שמר על יתרונו מהסיבובים הראשונים וקיבל 68 קולות, 40 הצביעו עבור ריבלין ופתק אחד היה לבן. עם פרסום התוצאה הוכרז שפירא כמבקר המדינה הבא.

עוד בנושא:
משלושה יוצא אחד • מי יהיה מבקר המדינה?
מבקר המדינה בחירות כנסת שפירא ריבלין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד