י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

ייצוגית נגד 'סיטיפס' בגין הקנסות ברכבת הקלה

תביעה ייצוגית של 45 מיליון שקל הוגשה נגד זכיינית הרכבת הקלה • בתביעה נכתב כי הקנס אינו מידתי וגובהו הוא פי 27 מסכום הכרטיס, והוא ניתן ללא שיקול דעת

הרכבת הקלה. צילום: יעקב נחומי
הרכבת הקלה. צילום: יעקב נחומי

ריבוי הקנסות ברכבת הקלה מגיע לבית המשפט. הבוקר (ב') הוגשה לבין הדין המחוזי בירושלים תביעה ייצוגית בהיקף 45 מיליון שקל נגד סיטיפס, זכיינית הרכבת הקלה. התביעה הוגשה בידי שבעה אזרחים ירושלמים שלטענתם נקנסו בצורה לא מוצדקת ומופרזת.

בכתב התביעה מתוארים מקרים בהם מכונות התיקוף בתוך הקרונות לא פעלו, וכן טעויות בתום לב של נוסעים שלא ידעו כי הכרטיסים תקפים ליום אחד בלבד או שכרטיס "חופשי חודשי" צריך לעבור תיקוף אף הוא. עוד מתוארים בכתב התביעה היחס המשפיל של הפקחים ותגובות נסערות של העוברים.

בתביעה נכתב כי הקנס אינו מידתי וגובהו הוא פי 27 מסכום הכרטיס. (ומגיע לכדי 180 שקל) וניתן ללא כל שיקול דעת מצד הפקח. חלק מהפקחים מציעים לנוסעים לערער אך לסיטיפס כחברה מסחרית - אין מניע לקבל ערעורים והקנסות הפכו לכאורה למקור רווח.

במקביל, ועדת המשנה לתחבורה ציבורית של ועדת הכלכלה של הכנסת דנה היום בקנסות ברכבת הקלה. סמנכ"ל הכספים של סיטיפס, רביב סובל, הודה בדיון כי יש מאות פניות של נוסעים שמבקשים לבטל את הקנס שקיבלו.

לדבריו, הזכיינית הורתה שלא לחייב בריביות ולהקפיא הליכי הוצאה לפועל מכל מי שטרם קיבל תשובה לפנייתו. סגן מנהל אגף תחבורה ציבורית במשרד התחבורה, דרור גנון, אמר כי המשרד עדיין לא קיבל מהזכיינית תשובה באשר לבקשה להפעיל ועדת ערער משותפת למשרד ולזכיינית. יו"ר ועדת המשנה לתחבורה ציבורית, ישראל אייכלר, ביקש להקים באופן מיידי ועדת ערער בשיתוף עם משרד התחבורה שתטפל בנושא קנסות הרכבת הקלה.

מחברת סיטיפס נמסר בתגובה כי "המדיניות שמחייבת מתן קנס למי שלא תיקף כרטיסו נקבעה על ידי רשויות המדינה. התשלום ברכבת הקלה מתבצע רק לאחר שהנוסע מתקף את כרטיסו בתוך הקרון. הנחיה זו כתובה גם בקרונות וגם בתחנות הרכבת הקלה. מי שלא תיקף את כרטיסו - נוסע ברכבת הקלה ללא תשלום".
רכבת קלה סיטיפס תביעה ייצוגית קנסות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד