י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

"בזכותכם, לילדים שלי יש אבא"

מתנדבי 'איחוד הצלה' בבני ברק התכנסו לחגוג שנתיים • בתוכנית: סיום מסכת, דרשה מהגר"י סילמן, הרצאה מהרב מיכאל לסרי - ורגע שיא אחד של אישה שדיברה מאחורי הוילון • תמונות

הגר"י סילמן בכנס, צילום: עוזי ברק
הגר"י סילמן בכנס, צילום: עוזי ברק



עשרות מתנדבי 'איחוד הצלה' מבני ברק והסביבה התכנסו ביום חמישי האחרון, מוצאי ל"ג בעומר, לערב גיבוש מיוחד שנערך באולמי 'נוף הירדן' בעיר, לציון שנתיים להקמת הסניף.

במהלך הערב, שנערך בהשתתפות הגר"י סילמן, אישי ציבור והמתנדבים, הושקו אופנועים ודפיברילטורים חדשים וכן חולקו תעודות ותיקי עזרה ראשונה למסיימי סדרת ההשתלמויות שנערכו לאחר קורס החובשים האחרון של 'איחוד הצלה' בבני ברק.

את הערב פתח והנחה חבר ועדת ההלכה ב'איחוד הצלה', הרב נפתלי הלפרין, שסיפר על הדרך המפותלת שעבר הסניף מאז נוסד, כאשר הוא מונה כיום כ-150 מתנדבים.

לאחר סיום מסכת חגיגה, הסבו המתנדבים לסעודת מצווה. המרצה הנודע הרב מיכאל לסרי ריתק את הקהל בהרצאה שנונה ומיוחדת על האופן בו הוא נפעם ממהירות התגובה של המתנדבים ומסירותם הרבה, כאשר הוא מרחיב על הערך המוסף לו זוכים בני משפחות המתנדבים בביתם פנימה.

הרב מרדכי ברזילי, ממייסדי ארגון 'הצלה' בישראל, תיאר את הקשיים של ימי הבראשית ואת התמיכה לה זוכים המתנדבים כיום. "אחרי שנים ארוכות שאני חי ונושם את ענייני ההצלה, אני זוכה היום להיות חלק מהמשפחה המיוחדת הזו של 'איחוד הצלה'", אמר והודה להנהלת הארגון על המשאבים הרבים המוקצים לכלל המתנדבים. כן ציין את ייחודם של המתנדבים בכל רחבי הארץ ובבני ברק בפרט, על הקפדתם הרבה בנושאי ההלכה, כפי שמנחים אותם רבני 'איחוד הצלה' בראשות הגר"ע אויערבאך, הגר"ש רוזנברג, הגר"י סילמן והגר"א דביר.

"בזכותכם, לילדים שלי יש אבא"

אפי פלדמן, מנהל סניף מרכז של 'איחוד הצלה', הודה לרבני הארגון והסניף המפקחים על הפעילות השוטפת, כמו גם להנהלת הארגון על פועלה הרב למען המתנדבים. "בזכותם יש לנו את תחושת המשפחה המאוחדת הזו", הוסיף. כן ציין את פועלו של מזכיר ועד הרבנים של הארגון, רבי אברהם ישעיהו קרליץ שליט"א, על חלקו הרב בעשייה של המתנדבים והודה לו נרגשות בשם המתנדבים.

הגאון רבי יהודה סילמן, מרבני הארגון, פתח את דבריו בענייני דיומא על ל"ג בעומר והעלה על נס את מעלת המתנדבים והסניף. "כשאגיע השמימה, אחרי 120, אוכל להתגאות בכל אותם זכויות, הצלת חיים ומעשים טובים שלכם, חברי הסניף, שאני זוכה להיות חולק פעיל מכם ולהיות שותף בהם", אמר וסיכם: "חזקו ואמצו למען עמי".

את ברכת העירייה הביא סגן ראש העיר, הרב אליהו דדון, שהודה בשם הנהלת העירייה, חברי המועצה וכלל תושבי העיר על רוח ההתנדבות שמביאים עמם מתנדבי 'איחוד הצלה' ועל קידוש ה' הרב לו הם גורמים. "אתם הצלע השלישית שמחזיקה את העולם, גמילות החסדים", אמר והבטיח לעמוד לימין המתנדבים בסניף.

רגע שיא מרגש באירוע היה כאשר מספר אברכים שחייהם ניצלו בזכות תושייתם המהירה של מתנדבי 'איחוד הצלה', סיפרו על נס ההצלה הפרטי שלהם. "זו זכות בשבילנו להיות כאן, בריאים ושלמים בזכותכם, ושאנו יכולים לעמוד על רגלינו ולהודות לכם אישית", ציינו.

"לפני כחודשיים בחג הפורים שתה בעלי יותר מידי ואיבד את הכרתו" סיפרה אחת המשתתפות מאחורי המחיצה בעזרת נשים. "התקשרתי להזעיק עזרה, ותוך זמן קצר מאוד הגיעו מתנדבים אשר ישובים כאן על השולחנות, והחלו בפעולות החייאה מצילות חיים עד שבעלי חזר להכרתו. אני פה כדי להודות בשם ילדי שבזכות פעולותיכם המהירות והמקצועיות יש להם אבא".

את דבר הנהלת 'איחוד הצלה' הביאו נשיא הארגון אלי ביר ויו"ר הארגון זאב קשש, שהודו למתנדבים היקרים ולבני משפחותיהם על מסירותם הגדולה בהצלת חיים. הם הדגישו את העובדה שכאשר שפועלים מתוך שליחות קודש של מצווה, מלווים לעיתים רבות את הנפגעים לא רק במתן הטיפול הראשוני אלא בעזרה וסיוע למשפחות גם לאחר סיום הטיפול הרפואי. "הדברים הללו ייחודים למתנדבי 'איחוד הצלה' שגורמים לקידוש שם שמים רב", אמרו והבטיחו להמשיך לעמוד לימין הסניף.

בתום מסכת הנאומים, העניקו יו"ר הארגון, זאב קשש, הסמנכ"ל אלי פולק ואחראי המתנדבים הארצי, שרגא הופמן, תעודות הצטיינות למתנדבים שנבחרו. הפארמדיק רונן ליפשיץ, מדריך קורס חובשי 'איחוד הצלה' בבני ברק, העניק תעודות הוקרה למצטייני הקורס ויחד עם הנהלת הארגון העניק להם את תיקי ציוד המאובזרים במיטב המכשור הרפואי שישמש אותם בפעילות מצילת החיים.





















































איחוד הצלה ל''ג בעומר ערב גיבוש ניצול

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד