כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024

"פינו את הגופות בבזיון. שלוש גופות באמבולנס אחד"

אנשי הצלה בזירת התאונה: "חברת האמבולנסים שפינתה הגופות גרמה לבזיון המתים" • אנשי מד"א הציעו לפנות הגופות בששה אמבולנסים, ללא תשלום - ונענו בשלילה

הגופות באמבלונס; צילום בחדרי חרדים
הגופות באמבלונס; צילום בחדרי חרדים צילום: בחדרי חרדים

גורמים חרדים ששהו בזירת התאונה הקשה, מביעים תרעומת על חברת אמבולנסים מטבריה, שנהגיה פינו את גופות בני המשפחה, "בצורה בלתי מכבדת, וגרמו בכך לבזיון המתים", לדבריהם.

מאיר ד', מתנדב הצלה שהיה בזירת התאונה, סיפר ל'בחדרי חרדים' בכאב: "לאחר שהסתיים חילוץ גופות ההרוגים מהרכב על-ידי מתנדבי זק"א, הוכנסו שלוש גופות מההרוגים לאמבולנס אחד של חברת האמבולנסים. עוד שלושה לעוד אמבולנס של החברה, ושני הנותרים לאמבולנס של ארגון חסד ידוע.

"בוחן המשטרה אמר לנהג האמבולנס לא לפנות יותר משני נפטרים ברכב", מספר מאיר, "אך כנראה שהמילה שלו לא ממש שווה התייחסות אצל נהג אמבולנס".

לאחר שהתברר כי יש בעיה עם העברת הגופות, הציעו צביקה לבל איש מד"א, ואלי פרץ מנהל 'מד"א מרחב ירדן', מיוזמתם לפנות את גופות ההרוגים בששת האמבולנסים של מד"א שהיו במקום, ללא כל תשלום, כדי לשמור על כבוד המתים.

אלא שנהגי האמבולנסים לא הסכימו, מסיבה שאינה ברורה.

"המראה של שלוש גופות דחוסות באמבולנס אחד הוא בלתי מכובד. לאחר אסון בסדר גודל כזה, אין שום צורך לפנות את הגופות בבזיון, בפרט כשיש אלטרנטיבה אחרת", אמר מאיר בכאב.

חיים, מחברת האמבולנסים שפינתה את הגופות, הגיב לפניית 'בחדרי חרדים' ואמר: "המשטרה הזמינה אותנו לפנות את כל גופות ההרוגים, וזה מה שעשינו". הוא סירב להתייחס לכבוד הנפטרים שחולל.

"למי הציע מד"א לפנות את הגופות?" שאל.

• לנהג האמבולנס של החברה שלכם.

על כך השיב: "לא יודע מי אתה, ואל תתקשר אלי יותר..."

טבריה אמבולנסים מד''א בזיון המת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 20 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד