ט' ניסן התשפ"ד
17.04.2024
צפוי להתקיים שימוע

בעקבות אשפוז הסועדים: המסעדה נסגרה זמנית

בעקבות תלונתם של שני סועדים שאכלו אתמול כריך טונה: המסעדה נסגרה זמנית ומשרד הבריאות לקח דגימות

בעקבות אשפוז הסועדים: המסעדה נסגרה זמנית
סניף ארומה בירושלים צילום: נתי שוחט, פלאש 90

בעקבות התלונה אמש (שלישי) של שני סועדים שאכלו דג טונה בסניף של 'ארומה' בתל אביב, הסניף נסגר זמנית ובמקום נערכה ביקורת של משרד הבריאות - אנשי המשרד לקחו דגימות וצפוי להתקיים שימוע.

מ'ארומה' תל אביב נמסר כי "מהרגע שנודע לנו כי שניים מלקוחותינו אושפזו, שכרנו חברה חיצונית שתבצע בקרה ובדיקת מעבדה על מוצרי המזון שנמצאו בסניף המדובר וברשת כולה. לאחר קבלת תוצאות המעבדה והבדיקה – נפרסמם בשקיפות ובהגינות לציבור הרחב".

כזכור, שני סועדים שאכלו אמש במסעדת 'ארומה' תל אביב, הובלו לחדר הלם של המחלקה לרפואה דחופה (חדר מיון) של המרכז הרפואי איכילוב ת״א בעקבות הרעלה מטונה.

מדובר באישה בת 41 שהגיעה במצב קשה מאוד לאחר איבוד הכרה במצב של שוק עמוק, ובחור בן 34 שהגיע במצב קל עם כאבי ראש, דפיקות לב מואצות בעקבות הרעלה לאחר שאכלו לדבריהם סלט וכריך טונה בסניף ארומה שרחוב דרך בגין בת״א.

לדברי ד״ר דניאל טרוצקי, מנהל המחלקה לרפואה דחופה (חדר מיון) במרכז הרפואי איכילוב ת"א, "השניים הגיעו בעקבות תגובה אלרגית חריפה שמקורה בהרעלה מהדג טונה אותו אכלו בשם ׳הרעלת מזון סקרומבואידית׳. מיד עם הגעתם הענקנו לשניים טיפול מתאים שמייד הטיב עם מצבם והם החלו להתאושש".

"מדובר בהרעלת מזון יחסית נדירה, כתוצאה מאכילת בשר דגים שסימניה דומים להתקפה אלרגית ("הרעלת היסטמין"). הסימפטומים עלולים לכלול החל מכאבי ראש, דפיקות לב, אודם עורי משמעותי, סחרחורת, בחילות, כאבי בטן ושלשולים ועד קוצר נשימה או בצרות בדרכי האוויר ובמקרים נדירים אף מוות". מסביר ד״ר טרוצקי.

מרשת "ארומה תל-אביב" נמסר אתמול בתגובה: "לאחר בדיקה ראשונית של המקרה אנו למדים כי אל סניף אחד של הרשת הגיעו שתי תלונות בגין מנת טונה שיצאה מהסניף בטייק אווי.

איננו יודעים כמה זמן עבר מעת קבלת המנה עד אכילתה ובאילו תנאים נשמרה המנה בכל אותו זמן. חשוב לציין שבעת יציאת המנות מהסניף פעלו העובדים על פי הכללים. הרשת ממשיכה ובודקת את המקרה וממתינה לתוצאות המעבדה שנשכרה לשם כך".

 

דג טונה ארומה הרעלת מזון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד