כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
"נפיק הלקחים" • צפו

שיירת שר התורה נסעה באדום: השוטרים יזומנו לבירור

במשטרת ירושלים יזמנו לבירור את השוטרים שליוו אמש בניידות את רכבו של שר התורה הגר"ח קנייבסקי לכותל המערבי - לאחר שתועדו כשהם עוברים ברמזור אדום • צפו בתיעוד

שיירת שר התורה נסעה באדום: השוטרים יזומנו לבירור
רכבו של שר התורה צילום: דוד זר

שוטרים שליוו אמש (שלישי) את שר התורה הגר"ח קנייבסקי לתפילה המסורתית בכותל המערבי, יוזמנו לבירור בעקבות תיעוד של העיתונאי לירן תמרי, בו נראית השיירה חולפת ברמזור אדום מבלי שזה אושר לה.

שלוש פעמים בשנה, כמידי חג סוכות, פסח ושבועות, מגיע שר התורה הגר"ח קנייבסקי לירושלים, לתפילה בכותל המערבי. כיאה למעמדו של גדול הדור, בכל ביקור כזה, שוטרים מלווים את הרב מהכניסה לעיר עד לכותל ובחזרה.

כך גם אמש (שלישי) הגיע הגר"ח קנייבסקי לירושלים לקיים את העלייה לרגל בכותל המערבי ולמעמדי הקבלת פני רבו.

כאמור, העיתונאי לירן תמרי מ-ynet תיעד את השיירה, כאשר לפניה ואחריה אופנועים משטרתיים. אלא שבתיעוד נראה כי השיירה חוצה רמזור באור אדום, ובנוסף נחסם לתנועה רח' אברבנאל למשך 20 דקות.

ממשטרת ישראל נמסר כי "הרב היה אמור להגיע אל הכותל המערבי בירושלים במסגרת אירועי סוכות, לאור העומסים בכותל ובעיר העתיקה נענו לבקשה ללוות אותו. מבדיקה ראשונית עולה כי הליווי של הרב, שהתקיים לאור אירועי סוכות, לא בוצע במתכונת שאושרה".

"לאור האמור" כי לשוטרים לא אושר לעבור ברמזורים אדומים, וגם לא לחסום רחובות, אמרו במשטרה כי "הנושא ייבדק ובמידת הצורך יופקו הלקחים".

הגר''ח קנייבסקי שיירה ירושלים רמזור אדום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד