י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
בהשתתפות הרבנים הראשיים

מִי כְּעַמְּךָ יִשְׂרָאֵל: כ-60,000 איש במעמד המרגש של ברכת הכהנים

מעמד מרגש: כ-60,000 איש השתתפו בברכת הכהנים של מוסף וכ-40,000 איש בברכת הכהנים של שחרית • את האירוע כיבדו בנוכחותם הרבנים הראשיים לישראל, גדולי תורה, ראשי ישיבות, רבנים ודיינים • "עדות מוחשית לקשר של עם ישראל לתורתו ואמונתו ולשריד בית מקדשנו"

מִי כְּעַמְּךָ יִשְׂרָאֵל: כ-60,000 איש במעמד המרגש של ברכת הכהנים
ברכת הכהנים היום צילום: הקרן למורשת הכותל

עשרות אלפים השתתפו במעמד ברכת הכהנים המסורתי מיסודו של הגה"צ רבי מנחם מנדל גפנר זצ"ל. כשאלפי כהנים ברכו בהתרגשות גדולה את הברכה בתפילת שחרית ובתפילת מוסף.

הרב רבי שמואל רבינוביץ ערך מעמד תפילה לרפואת חולי ישראל, ולשלום היושבים בציון. ולאחר מכן נערך מעמד "קבלת עול מלכות שמים" ע"י הרה"ח מרדכי גפנר.

הרב הראשי לישראל הגר"ד לאו אמר פרק תהילים, והראשון לציון הגר"י יוסף בירך את קהל המונים. הרבנים הראשיים לישראל ורב הכותל המערבי קיבלו את פני העולים לרגל, כשאלפים בירכו והתברכו.

הרב רבינוביץ אמר כי "בואם של הרבבות להתברך על ידי אלפי הכוהנים ברחבת הכותל המערבי מידי שנה היא עדות מוחשית לקשר של עם ישראל לתורתו ואמונתו ולשריד בית מקדשנו. בתפילה כי יקוים בכולנו ברכת "וישם לך שלום"".

במעמד השתתפו הרבנים הראשיים לישראל, גדולי תורה, ראשי ישיבות, רבנים ודיינים בהם: שגריר ארה"ב בישראל מר דויד פרידמן, בניו ונכדיו שהינם כהנים, ראש עיריית ירושלים מר משה ליאון ושר החקלאות היוצא מר אורי אריאל.

אל רחבת הכותל המערבי מגיעים המונים בכל שעות היממה לקיים זכר עלייה לרגל. הציבור מתבקש להישמע להוראות המשטרה, אנשי האבטחה וסדרני הכותל המערבי על מנת לשמור על בטיחות הבאים וקדושת המקום. משטרת ירושלים הקצתה מאות שוטרים לאבטח את באי הכותל המערבי במהלך ימי החג.

יצוין כי העיר העתיקה סגורה במהלך ימי חול המועד לכלי רכב פרטיים, והציבור מתבקש להשתמש בתחבורה ציבורית. הודעות מפורטות על דרכי ההגעה מפורסמות במודעות נפרדות מטעם עירית ירושלים ומשרד התחבורה. כמו כן הוארכו שעות ההפעלה של האוטובוסים והרכבת הקלה לטובת המבקשים לפקוד את הכותל בשעות המאוחרות של הלילה.

ברכת כהנים חג סוכות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד