י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
פגעה ופוטרה

פליטת הפה של המורה שהסעירה את הקהילה

מורה פוטרה בבריטניה לאחר שסיננה לעבר התלמידים היהודים בני העשר, כי היא "תעביר אותם לתאי הגזים" אם הם לא יסיימו את שיעורי הבית • "פעלנו באופן מיידי, המורה לא תחזור לבית הספר"

פליטת הפה של המורה שהסעירה את הקהילה
pixabay

בית ספר יסודי בברדלט, הרטפורדשייר אנגליה, פיטר מורה ביום שישי האחרון בעקבות תלונות מילדים והורים על כביכול "התלוצצות" של המורה, שאמרה לתלמידים בני העשר כי תשלח אותם לתאי הגזים אם הם לא יסיימו את שיעורי הבית.

על פי הדיווח ב'דיילי מייל' הבריטי, המורה אמרה ביום חמישי האחרון את ההערות האנטישמיות לכיתה בת 28 תלמידים בני עשר אותם היא מלמדת, בהם 11 יהודים. לדברי ההורים, היא אמרה: "כדאי שתסיימו את שיעורי הבית במהירות, או שאעביר את כולכם לתאי הגזים."

כאשר אחד מהתלמידים העיר לה על הדברים, היא אמרה שהיא 'התבדחה' והתנצלה, ואז ביקשה מהילדים לא לספר לאיש על הדברים שאמרה. אך התלמידים הודיעו להוריהם והחדשות התפשטו במהרה בקבוצות הוואטסאפ של בית הספר.

הורים רבים טלפנו והתלוננו להנהלה, וחלקם אף איימו להוציא את ילדיהם אלא אם כן המורה תפוטר.

ביום חמישי בערב מועצת בית הספר קיימה ישיבת חירום בנושא ופיטרה את המורה למחרת. הפיטורין חלו באופן מיידי, מכיוון שהמורה עובדת דרך חברת כוח אדם ולכן לא היה לה חוזה עבודה קבוע עם בית הספר.

בית הספר, מונה 203 תלמידים בני 4 עד 11, וכרבע מתוך 8,000 התושבים ביישוב מזוהים כיהודים.

אתמול, דובר בית הספר הגיב על הפרסום ב'דיילי מייל' ואמר כי "אנו יכולים לאשר כי בשבוע שעבר הובאנו בפנינו על דברים שהם הערות גזעניות שנאמרו על ידי מורה העובדת בבית הספר, פעלנו באופן מיידי, המורה לא תחזור לבית הספר".

תאי גזים בריטניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד