כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

פרשת הזיוף ברבנות: שני הנחקרים שוחררו בערבות

חשיפת 'בחדרי חרדים' • שני החשודים בזיוף והתחזות במבחני הרבנות שנחקרו ועוכבו למעצר שוחררו בערבות ובתנאים מגבילים • המשטרה מנסה לאתר את שאר החשודים

מעצר. צילום ארכיון: בחדרי חרדים
מעצר. צילום ארכיון: בחדרי חרדים

פרשת הזיוף וההתחזות במבחני ההסמכה לרבנות הראשית: הבוקר (ב) שחררה המשטרה בערבות כספית ובתנאים מגבילים שניים מהחשודים, שהתייצבו אתמול לחקירה במשך מספר שעות בעניינם.

הפרשה נחשפה כבר לפני כחודשיים באתר 'בחדרי חרדים', בעקבות תלונה שהוגשה במשטרה על ידי הרבנות הראשית, שחשדה כי במבחנים שהתקיימו בבנייני האומה באותו השבוע מספר רב של הנבחנים בפועל - נשלחו על ידי חבריהם עם תעודות זהות מזויפות תמורת תשלום, כדי שאלו יעברו את המבחנים במקומם.

אתמול (א) נחשף כי מפלג ההונאה במשטרת ירושלים החל בחקירת התיק, ובעקבות כך הזמין בסוף השבוע יותר מ-10 חרדים אשר על פי החשד מעורבים בהתחזות, זיוף ובשורת האשמות נוספת.

כאמור, אתמול הגיעו 2 מהם לחקירה.

עוד בנושא:
בחינות לרבנות: 5 חרדים חשודים בזיוף ובהתחזות
חשיפה • רשת חרדית עסקה בהונאה במבחני הרבנות

ל'בחדרי חרדים' נודע כי השניים הכחישו את המיוחס להם בחקירה. למרות זאת הם העבירו את הלילה האחרון במעצר במגרש הרוסים. עורך דינם, צבי רוזנטל, פעל במהלך השעות הקטנות של הלילה מול המשטרה בכדי להביא לשחרורם. ואכן, הבוקר לאחר שהובאו ממעצר להמשך חקירה, נמסר להם במשטרה כי הם משוחררים אך עליהם להתייצב ככל שיידרש להמשך החקירות.

השניים שוחררו בערבות של 5,000 שקלים, ובתנאי שלא ידברו עם שאר האברכים שזומנו לחקירה.

כפי שדווח ב'בחדרי חרדים' אתמול, במפלג ההונאה במשטרה עושים מאמצים רבים באמצעות מודיעין ובדרכים נוספות לאתר את שאר האברכים שזומנו לחקירה כבר בסוף השבוע ונראה כי עד כה הם מתחמקים מלהגיע.
רבנות אברכים זיוף מבחנים מפלג ההונאה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד