י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
לא מסתירים את השנאה

זעם בליכוד על ה'קדיש' לראש הממשלה בשידור חי

מיצג מביש הערב ב'ערוץ 12': מגיש ופרשן השלימו זה את זה בקדיש לראש הממשלה | בליכוד זועמים ותוקפים, כך גם התומכים מאיימים להתלונן לרשות השנייה | שר התקשורת: "מדובר בהתבטאות חמורה, מבישה ונלוזה, שאין לה מקום במהדורת חדשות במדינה דמוקרטית" | המגיש: "לא ראוי ליחס לי כל כוונות נסתרות" | המנכ"ל שוחח עם השניים

זעם בליכוד על ה'קדיש' לראש הממשלה בשידור חי
אמנון אברמוביץ/עודד בן עמי צילום: מתוך שידורי ערוץ 12

שוב משתמשים אנשי תקשורת בבמה שניתנה בכדי להביע את שנאתם העזה לראש הממשלה בנימין נתניהו. בתגובה לשאלה שהפנה הערב המגיש ב'ערוץ 12' עודד בן עמי לפרשן הערוץ אמנון אברמוביץ', האם ח"כים בליכוד מחכים ללכתו של נתניהו, בן עמי שאל "בעגלה ובזמן קריב?" אמנון אברמוביץ' ענה "ואמרו אמן". כשבן עמי חוזר על המילה "אמן".

מיד לאחר השידור החלו אנשי ימין ותומכי ליכוד להביע את זעמם ברשתות החברתיות ודרשו מהשדרן והפרשן להתפטר, עשרות גולשים פרסמו שהם יתלוננו לרשות השניה על הדברים. גם תנועת 'הליכוד' פרסמה תגובה חריפה: "‏אמנון אברמוביץ׳ ועודד בן עמי אפילו לא מנסים להסתיר את שנאתם לראש הממשלה נתניהו - ואומרים עליו היום קדיש בשידור חי. תארו לכם מה היה קורה אם מישהו מהימין היה אומר קדיש על אחד ממנהיגי השמאל. אפילו בושה כבר אין להם."

שמעון ריקלין מ'ערוץ 20' ומי שמזוהה עם נתניהו, צייץ בחשבון הטוויטר שלו: "‏עכשיו רק תתארו לכם שינון מגל ואני היינו אומרים ביחד קדיש על גנץ בערוץ 20. מה היה קורה פה לדעתכם?".

יניב תורג'מן, תומך נתניהו מובהק ומוכר ברשת הטוויטר כתב, "‏אנחנו הרי יודעים שאמנון אברמוביץ התועמלן וחברו עודד בן עמי מתפללים ליום שנתניהו ייצא מהזירה הפוליטית. עד כמה הם מייחלים לרגע הזה אתם שואלים? ובכן הם קינחו בקטע מקדיש בַּעֲגָלָא וּבִזְמַן קָרִיב, וְאִמְרוּ אָמֵן".

עודד בן עמי מיהר להגיב על הדברים לאחר הסערה. וכתב בחשבון הטוויטר שלו. "‏בעקבות התגובות לדברי בתכניתי הערב, אני מבהיר שסיכמתי את דבריו של אמנון אברמוביץ', שאמר שיתכן שיש מי שמעוניינים שהעידן שאחרי נתניהו יבוא במהרה, במילים 'בעגלא ובזמן קריב' שהן תרגום דבריו של אמנון בארמית. כל פרשנות אחרת לאמירה הזאת אינה במקומה, ולא ראוי ליחס לי כל כוונות נסתרות. אני‏ מאחל לראש הממשלה בריאות טובה ואריכות ימים."

שר התקשורת דודי אמסלם מהליכוד הגיב "‏נדהמתי והזדעזעתי לשמוע את דובר צה"ל לשעבר ואת ה"פרשן" הפוליטי של החדשות, מספידים את רה"מ נתניהו ואף קוברים אותו בשמחה רבה. עם כל הכבוד לכישורי הארמית של השניים - מדובר בהתבטאות חמורה, מבישה ונלוזה, שאין לה מקום במהדורת חדשות במדינה דמוקרטית. קברניטי קשת - עצרו את הפארסה הזו, ומיד!".

ח"כ שלמה קרעי מהליכוד, הגיב גם הוא ואמר, "‏כשהממשלה החמישית בראשות נתניהו תקום בעז"ה, נוכל לומר קדיש על הקריירה הפסיאודו-עיתונאית של בן עמי וגם של אברמוביץ: בעגלא ר"ת - ב'ן ע'מי ג'ם ל'א א'ברמוביץ."

העיתונאי יואב יצחק מו"ל האתר 'ניוז 1', הגיב על ההבהרה של עודד בן עמי: "‏עודד היקר. הניסיון שלך להתכחש לדברים שאמרת, אינו ראוי. אתה ואמנון הבעתם תקווה להסתלקות קרובה של נתניהו מראשות הממשלה, וגם קידשתם: אמן. ההתכחשות שלך לדברים כל-כך ברורים ומתועדים מהווה זלזול בצופים. במקום להמשיך ולגלגל שקרים, כדאי שתתנצל."

מאידך, העיתונאי גיא עזרא, מעורכי אתר 'סרוגים': "צר לי לאכזב את חבריי הימנים, אבל הטענה שבן עמי ואברמוביץ אמרו קדיש על נתניהו, היא דמגוגיה. השניים ייחלו לסוף עידן נתניהו -דבר מכוער כשלעצמו-והשתמשו בביטוי בעגלא ובזמן קריב ואימרו אמן. זהו. סלנג ותו לא. שבמקרה לקוח מתפילת הקדיש. מגעיל? כן. מכוער? כן. חסרי בושה? כן. אמרו קדיש על נתניהו? ממש לא".

בצל הסערה ברשתות, העיתונאי רן בוקר מ'ynet' מפרסם כי מנכ"ל חברת החדשות אבי וייס שוחח עם אמנון אברמוביץ ועודד בן עמי שהסבירו שבשום אופן לא התכוונו לדברים שיוחסו להם וכי הניסיון להדביק לכך כוונה כלשהיא היא לא עניין. וייס הבהיר שאין להלצות כאלה כל מקום.

שרת התרבות והספורט, מירי רגב (תא״ל במיל׳) בתגובה לדברים של אברמוביץ׳ ובן עמי: ״הערב בחדשות: מקריאים קדיש על ראש הממשלה, נתניהו. אברמוביץ׳ ובן עמי: לוּ היה מדובר בעיתונאי ימני, ״רחמנא לצלן״, הייתם מגדירים את זה הסתה לרצח שלא נאמר - פולסא דנורא. הגיע הזמן שמישהו בחברת החדשות, או ברשות השניה לטלוויזיה ולרדיו יתעורר ויעצור את הביזיון הזה".

אמנון אברמוביץ' שש עם עודד בן עמי בנימין נתניהו אמירת קדיש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד