ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
היכונו לקרב המרתק - רב המשתתפים

לקראת סוף עידן נתניהו? בכירי 'הליכוד' מרגישים משוחררים יותר

האם בכירי 'הליכוד' ניחנו בחוש ריח חזק משלנו? אם בעבר הם נמנעו מלהצהיר על התמודדות לראשות כל עוד נתניהו בסביבה - כיום יותר ויותר החלו לסלול את דרכם אל הנהגת 'הליכוד' והמדינה | הקרב סוף סוף יתחיל להיות מעניין | ויש מועמדים שעשויים להפתיע דווקא מבחוץ

לקראת סוף עידן נתניהו? בכירי 'הליכוד' מרגישים משוחררים יותר
כץ, ברקת, סער צילום: נועם ריבקין-פנטון/יונתן זינדל, פלאש 90/דוברות הכנסת

בזה אחר זה, בכירי סיעת 'הליכוד' שנמנעו בעבר מלהצהיר על התמודדות לראשות התנועה, כבר אינם יכולים להמשיך ולשמור את חלום חייהם בבטן ומצהירים בימים האחרונים בפורומים שונים על כוונתם להתמודד על ראשות 'הליכוד', כשיש המבהירים כי יעשו זאת לאחר שבנימין נתניהו יחליט לפרוש מהחיים הפוליטיים וישנם את אלה שאינם חוששים להתמודד מולו, למרות שהוא בלתי מנוצח.

הראשון שהודיע על כוונתו להתמודד היה ח"כ גדעון סער, מקום 6 ברשימת 'הליכוד', שצייץ בתגובה להתחבטות של נתניהו לקיים פריימריז לראשות התנועה וכתב "אני מוכן", כשלאחר מכן הסביר את עצמו, "כשתהיה התמודדות על הנהגת התנועה - כפי שיזם לפני ימים ספורים ראש הממשלה עצמו - אני אתמודד".

אחריו עשה זאת ראש העיר ירושלים לשעבר הח"כ הטרי ניר ברקת, שהפתיע רבים והשתלב בעשירייה הראשונה של 'הליכוד', שהודיע על כוונתו להתמודד לראשות 'הליכוד' לאחר עידן נתניהו, אך כעת הוא מגבה ותומך בנתניהו. יצוין כי ברקת עשה זאת במפגן תמיכה ענק שהראה את כוחו בליכוד, כאשר השיק את ספרו החדש באירוע יוקרתי במרכז הכינוסים 'אווניו' בלוד בהשתתפות רעיית ראה"מ שרה נתניהו. מה שאולי מעיד על היחסים הקרובים בינו לבין משפחת המלוכה.

בנוסף, בראיון שהעניק ניר ברקת ל'ידיעות אחרונות', הודיע כי בכוונתו לרוץ למרחקים ולהתמודד על הנהגת 'הליכוד' והנהגת המדינה בעידן שאחרי נתניהו, כשהוא לא היסס לתקוף את שותפיו לליכוד גדעון סער וישראל כץ והבהיר כי יגבר על שניהם באם יתמודדו מולו.

למועדון המכריזים הצטרף השבוע גם השר ישראל כץ, שכבר רמז על כך מספר פעמים בעבר, אולם בכינוס ענק שקיים לפעילי 'הליכוד' בביתו שבכפר אחים, הודיע על כוונתו זו ואמר, "כפי שאמרתי גם בעבר- בעתיד, כאשר נתניהו יסיים את תפקידו, בכוונתי להתמודד על ראשות הליכוד וראשות הממשלה! ואני משוכנע שבעזרתכם ובזכות חזוני ומעשי - אני גם אנצח".

הקרב על ראשות 'הליכוד' צפוי להפוך לראשונה מזה זמן ארוך, למעניין במיוחד, כאשר בשנים האחרונות נתניהו נבחר פעם אחר פעם ברוב מוחץ להנהגת התנועה, ללא עוררין, מלבד שני ח"כים זוטרים שניסו בעבר להתמודד מולו והובסו בפער עצום, חברי הכנסת לשעבר משה פייגלין, כיום יו"ר 'זהות' וח"כ לשעבר דני דנון, כיום שגרירנו באו"ם. ניצחונות אלו הביאו סוף למחנאות בליכוד וכולם התאחדו תחת מטריית נתניהו.

לאחר עזיבתו את החיים הפוליטיים, הקרב על הירושה, צפוי להחזיר את המחנות בליכוד, כשלכל מועמד יהיה מחנה משלו, מה שיפגע בליכודיות השוררת כיום במפלגה ששמה מחייב את האחדות - הליכוד.

מלבד השלושה הללו, שכבר הצהירו באופן ברור וגלוי, ישנם שמות נוספים שעשויים להתמודד על ראשות 'הליכוד' בבא היום, בהם יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין, השר גלעד ארדן, השרה מירי רגב וח"כ אבי דיכטר, אשר הינם מאוד פופולריים בליכוד ונבחרים בשנים האחרונות במקומות גבוהים בצמרת הרשימה, אך גם מבחוץ צפויים להגיע מועמדים מפתיעים לא פחות, כשייתכן והללו יטרפו את הקלפים ויצליחו לעקוף את כל השרים והח"כים הוותיקים עם הרזומה ולהיכנס לנעליו הגדולות של היו"ר כיום בנימין נתניהו.

השמות החמים, הם שלושה בעלי תפקיד שיסיימו את תפקידם בשנה הקרובה והם: שגריר ישראל בארה"ב רון דרמר, שנתניהו אף אמר בעבר כי הוא מתאים להחליפו, ראש המוסד יוסי כהן שכבר רמז בשבוע שעבר על כוונתו וכן שגריר ישראל באו"ם דני דנון שכאמור לעייל כבר התמודד בעבר לתפקיד וישוב ארצה באותו מסלול שעשה בנימין נתניהו אל הפוליטיקה וכנראה ינסה גם הוא כמו נתניהו להתמודד על הנהגת 'הליכוד', לאחר ההצלחה בתפקידו באו"ם.

בנימין נתניהו תנועת הליכוד פריימריז לראשות הליכוד גדעון סער ישראל כץ ניר ברקת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 28 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד