ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
כמו החינוך של פעם

צפו: מסדר בוקר של הצלפות במקל לתלמידים

מורה ערבי תושב חברון תועד בסתר מכה את תלמידיו במקל, כשלפני כן הוא מעמיד אותם בהגיעם לבית הספר למסדר בוקר והושעה מתפקידו | לא כולם הזדעזעו מהתיעוד והיו שסברו כי מגיע לאותו מורה אות הוקרה

צפו: מסדר בוקר של הצלפות במקל לתלמידים
אילוסטרציה צילום: Hassan Jedi/Flash90

מורה ערבי בבית ספר בחברון הלך על השיטה של פעם. העמיד תלמידים בתור מול מסדר הבוקר והכה אותם במקל ארוך בכפות ידיהם, ולחלק אף סטר בידיו.

גל ברגר, ראש דסק פלסטינים ב'כאן 11' פרסם בערוץ הטלגרם של 'כאן פלסטינים', כי התיעוד שלפניכם, רץ חזק ברשתות החברתיות בצד הפלסטיני. אבל מה שמעניין הוא השיח שהתפתח סביב זה:

ברגר הוותיק בתחומו כותב כי "מתקבל הרושם שרבים מהמגיבים - אם לא רובם - יוצאים נגד המורה המכה ובאותה נשימה מייחלים לו איחולים אלימים משהו: שיישברו לו הידיים, שיהיה משותק וכו'".

מצד שני, רבים מן המגיבים מצדיעים למורה. אצל רבים זה מעלה זיכרונות נוסטלגיים מפעם. "איך שהכו אותנו המורים בשנות ה-80 וה-90 זה כאין וכאפס". ומדברים על הדור החדש, דור לא ממושמע, דור לא מכבד, דור מופרע, דור ללא מורא. היה מי שכתב: "שר החינוך צריך לתת למורה אות הוקרה - ככה מחנכים!".

"הזמנים השתנו", מרגיעים אחרים את המתלהמים שמצדדים במורה, ומורים שמגיבים גם הם מעירים: אמנם אנו נגד אלימות, אבל בואו לבתי הספר יום אחד ותראו מה קורה, התלמידים לא סופרים אותנו, אנחנו חסרי אונים. "אותנו הכו יותר ויצאנו גברים", כותב אחד. "מיום שהפסיקו הנוער התקלקל", כותב אחר. "גם אם זו הייתה הבת שלך חוטפת ממנו ככה היית מדבר כך?" שואלת מישהי, "בוודאי, וגם הייתי עושה השלמות בבית".

למרות הרבים שמהללים ומשבחים את מעשיו, המורה הושעה, ומתקיימת חקירה של משרד החינוך ברמאללה.

ומה אתם חושבים על התיעוד? הקליקו בתגובות.

הכאת תלמיד מורה ותלמידים גל ברגר סרטון ויראלי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 28 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד