1. עמוד הבית
  2. חדשות
  3. אקטואליה

סערת הטונה: "אין מקום לבהלה ופאניקה"

ביומיים האחרונים אירעו מספר מקרים של תגובה אלרגית והרעלה מטונה שחוו מספר אזרחים • בעקבות הבהלה שנוצרה עקב כך, מרגיע ד״ר דניאל טרוצקי, מנהל המחלקה לרפואה דחופה • "מדובר ברוטינה רפואית יומיומית שלנו"

קובי ברקת, י"ח תשרי תש"פ 17/10/2019 19:25
תגיות:

"רוטינה רפואית יומיומית" דג טונה דג טונה צילום: pixbay

ביומיים האחרונים אירעו מספר מקרים של תגובה אלרגית והרעלה מטונה שחוו מספר אזרחים. במקרה הראשון, אושפז בנאדם עקב אכילת כריך טונה במסעדה בתל אביב, אתמול אושפזו ששה בני משפחה מהצפון והיום אדם נוסף חווה תגובה אלרגית.

בעקבות כך, ד״ר דניאל טרוצקי, מנהל המחלקה לרפואה דחופה מבקש להרגיע.

"אני מבקש להבהיר ולהרגיע: לא מדובר בתופעה חדשה ואין פה מקרה לפאניקה בציבור.

למחלקות לרפואה דחופה בכל רחבי הארץ כמו בשאר העולם מגיעים מידי יום מטופלים שסובלים מתופעות הנובעות מאכילת מזון מקולקל. לרוב הם מקבלים טיפול קצר ומשתחררים לביתם בתוך זמן קצר. מדובר ברוטינה רפואית יומיומית שלנו.

השוני הפעם הוא העובדה שהגיעה מטופלת למצב קריטי. גם כאן, נכון להדגיש כי מדובר בתופעה נדירה מאוד וקיצונית ולכן לא נכון להשליך ממקרה זה על הכלל.

אני יכול רק להמליץ לכולם לוודא שהמקום בו אתם בוחרים לסעוד מקבל את אותה התייחסות ורגישות שנדרשים כיום מאנשי צוות ומוסד רפואי: שהעובדים שוטפים ידיים, חובשים כפפות, המקום נקי ואסתטי ולנסות לפחות לשאול איך וממתי המזון מוכן".

 



עוד בנושא:





הוסף תגובה

תגובות

אין לשלוח תגובה הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.