ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
איפה השב"כ ומשמר הכנסת

זעם ב'כחול לבן': מדוע אין אבטחה לבני גנץ

הוא אמנם לא נושא עדיין בשום תפקיד רשמי שמחייב לאבטח אותו במימון המדינה, אולם במפלגתו סבורים כי הוא ראוי לאבטחה גם בימים אלה - היות והוא האיש בעל הסיכויים הגבוהים ביותר להרכיב את הממשלה

זעם ב'כחול לבן': מדוע אין אבטחה לבני גנץ
בני גנץ במסדרונות הכנסת צילום: הדס פרוש, פלאש 90

במפלגת 'כחול לבן' זועמים על כך שהמדינה לא מאבטחת את היו"ר בני גנץ, אף שהוא צפוי לקבל בקרוב את המנדט להרכבת הממשלה באם בנימין נתניהו לא יצליח לעשות זאת בשישה ימים הקרובים, גנץ אמנם לא מכהן כיו"ר האופוזיציה ולכן אין חובה חוקתית לאבטחתו, אבל גורמים במפלגה אמרו שהיעדר האבטחה הוא אבסורד, מאחר וגנץ הכי קרוב לראש ממשלה מלבד נתניהו זה עשור, והוא הולך ברחוב כאחד האדם.

הם קובלים על כך שהשב"כ שאמון על אבטחת אישים בישראל לא מאבטח את גנץ, וכך גם לא מאבטחי הכנסת או מי מטעם המשטרה. מי שמופקד על אבטחת גנץ בימים אלו הם מאבטחים פרטיים ששכרה מפלגתו, כך פרסם העיתונאי איתמר אייכנר באתר Ynet.

עוד דווח, כי סוגיית האבטחה של גנץ לא הגיעה לפתחה של ועדת השרים לענייני שב"כ, שבאופן תאורטי יכולה לקבל החלטה על אבטחתו. גם השב"כ לא המליץ לוועדת השרים לקבל החלטה שכזו.

בתגובה לפרסום הדברים, גורמים בכנסת מסרו כי כרגע אין החלטה האם לאבטח את גנץ, מאחר והוא אינו נושא בשום תפקיד פרלמנטרי כיו"ר האופוזיציה. העניין יישקל מחדש אם גנץ יקבל את המנדט להרכיב ממשלה, ואז הדבר יבחן מול כל הגורמים הרלוונטיים.

אבטחת אישים מפלגת כחול לבן בני גנץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 38 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד