ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
הפגנות סוערות > צפו

חויבו לשלם על וואטסאפ, יצאו למחות וניצחו

אזרחי לבנון יצאו אתמול להפגנות סוערות ברחובות, בעקבות החלטת ממשלה  להטיל עליהם מסים נוספים, בהם גם על שיחות באפליקציית המסרים הפופולרית | מאותם מחאות פורסם תיעוד, בו נראה מאבטחו של שר החינוך כשהוא יוצא עם נשק לעבר המפגינים ויורה באוויר

חויבו לשלם על וואטסאפ, יצאו למחות וניצחו
ההפגנות בלבנון צילום: צילום מסך

מחאות סוערות ואלימות התרחשו אתמול (חמישי) בביירות בירת לבנון, ובאזורים נוספים נגד הממשלה, אחרי שנודע על מסים חדשים שהיא מתכננת להטיל על האזרחים, ובהם מס על שיחות בוואטסאפ ובאפליקציות חינמיות נוספות שנועדו לצורכי שיחות.

לפי הדיווח ברשת אל-מנאר של ארגון הטרור חיזבאללה, בביירות אלפי אזרחים מפגינים, ואף היו חיכוכים אלימים עם מנגנוני הביטחון שמאבטחים את מבני הממשל. בסוכנות הידיעות הצרפתית דווח על מאות מפגינים. המפגינים השמיעו קריאות נגד הממשלה וקראו לה לחזור בה מהחלטותיה בעניין המסים. בסרטונים שהופצו גם נשמעו קריאות "מהפכה" ו"העם רוצה להפיל את המשטר".

לפי הדיווחים, המפגינים חסמו כמה צירים בביירות, בבקעת הלבנון, בדרום וגם בצפון המדינה במחאה על המצב הכלכלי. את הדברים פרסם עומרי חיים בערוץ הטלגרם של 'כאן 11'.

עוד פורסם, כי אחד ממאבטחיו של שר החינוך, עלי אכרם שהיב, ירה באוויר אחרי ששיירתו נתקלה במפגינים בביירות. לאחר המהומה הודיע שר התקשורת הלבנוני, מוחמד שקיר, כי הוא מבטל את המס על השיחות בוואטסאפ.

אחד מהמפגינים אמר לרשת אל-ערביה: "ייקרו את מחירי הלחם, את מחירי הסיגריות, את מחיר הפלאפונים, שייצאו ויראו מה קורה עם העם, הם גנבו את כל העם, את כל הלבנונים". מפגין אחר אמר: "יש לי שאלה לגורמים הבכירים, מה הערך של הרועה, אם הצאן שלו מת?".

וואטסאפ העלאת מיסים הפגנות אלימות לבנון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד