כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

משרד התחבורה קורא לדווח על ליקויים בסביבות מוסדות חינוך

בתשובה לשאילתא של חברת הכנסת יוליה שמאלוב-ברקוביץ טען ישראל כץ, שר התחבורה, התשתיות הלאומיות והבטיחות בדרכים, כי הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים פועלת במספר מישורים, למען בטיחות תלמידי בתי הספר

תלמידים בדרך לבית ספר
תלמידים בדרך לבית ספר

חברת הכנסת יוליה שמאלוב-ברקוביץ ממפלגת קדימה, הגישה בחודש יולי 2011, שאילתא לשר התחבורה, התשתיות הלאומיות והבטיחות בדרכים, ישראל כץ, בו היא מבקשת לדעת אילו פעולות נוקט משרד התחבורה כדי להבטיח את שלומם של התלמידים בסביבת בתי הספר. חברת הכמסת שמאלוב-ברקוביץ מציינת כי בישראל נהרגים מדי שנה כ-40 ילדים בתאונות דרכים וכי שיעור הילדים ההרוגים, מכלל ההרוגים בתאונות דרכים בישראל, הינו מהגבוהים מקרב המדינות המתקדמות. ח"כ שמאלוב-ברקוביץ' מבקשת לדעת גם האם נושא זה מטופל במסגרת תוכנית העבודה של המשרד ושל הרשות הלאומית לשנת 2012?

ב-30 בינואר 2012 התקבלה התשובה מישראל כץ, שר התחבורה, התשתיות הלאומיות והבטיחות בדרכים. השר כץ כותב כי: "הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים פועלת באופן שוטף בסביבת מוסדות חינוך, בהיבט הסברתי-חינוכי ובדגש על היבט תשתיתי". השר טוען כי מנהלי הבטיחות של הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, פועלים ב-256 רשויות מקומיות, כדי לזהות מפגעים במיוחד סביב מוסדות חינוך ולטפל בליקויים. השר, טען כי "השנה יצא משרד התחבורה והבטיחות בדרכים והרשות הלאומית לבטיחות בדרכים בקריאה לציבור להעלות בפנינו דיווחים על ליקויים בדרכים בסביבות בתי ספר ומוסדות חינוך". בהיבט החינוכי, משיב השר לחברת הכנסת שמאלוב-ברקוביץ, כי קיים שיתוף פעולה עם משרד החינוך אשר במסגרתו מועברים ימי שיא, בנושאי לימודי תעבורה והסברה לתלמידים ופעילות הסברתית בתקשורת, להורים.

עמותת אור ירוק: "בחודש הבא יצאו תלמידי ישראל לחופש הגדול. על המדינה לפעול לתיקון כל ליקויי הבטיחות בסביבת בתי ספר כדי לשמור על ביטחונם של התלמידים. על המדינה להקצות את כל משאבים הדרושים כדי שבפתיחת שנת הלימודים הבאה לא יהיו ליקויי בטיחות בסביבת מוסדות חינוך".
בטיחות בדרכים תלמידים אור ירוק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד