י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

בלגיה: ערבי התנחל באוטובוס של תלמידים יהודים • צפו

תלמידים מבית ספר 'יסודי התורה' באנטוורפן, ששבו ממסע שורשים בוינציה, גילו: ערבי התנחל באוטובוס שהיה אמור להסיע אותם הביתה • ואיך הסתיימה הדרמה?

שדה התעופה שארלואה בבלגיה
שדה התעופה שארלואה בבלגיה

ביום שלישי בלילה, בשעה 23:00, המתין בשדה התעופה שארלואה בבלגיה נהג אוטובוס חרדי לקבוצת תלמידים מבית ספר 'יסודי התורה' מאנטוורפן, שחזרה ממסע שורשים בוינציה.

כאשר הקבוצה החלה לעלות אל האוטובוס, הבחינה אחת הבנות כי בתוך האטובוס יושב אדם בעל חזות ערבית. התלמידה ניגשה אל הנהג וסיפרה לו על המתרחש. הנהג ניגש אליו וביקש ממנו לרדת, אך זה התנגד והחל למלמל משפטים לא ברורים בשפה הצרפתית.

חיים כהן, נהג הסעות מאנטוורפן ללליאז', סיפר בשיחה עם 'בחדרי חרדים' על מה שאירע: "בזמן שהתלמידות מעמיסות את המזוודות, אני מרגיש שמשהו אינו כשורה. אני ניגש לעבר חלקו האחורי של האוטובוס, שם אני רואה ערבי כבן 25 עומד במרכז. שאלתיו למעשיו, אך הוא החל למלמל בצרפתית משפטים לא ברורים. מה שהצלחתי לשמוע היה: 'אתם היהודים, מי אתם בכלל, אתם היהודים לא יכולים לעשות מה שאתם רוצים, אני מכיר את ביבי נתניהו'.... ועוד פנינים.

"לאחר שנוכחתי לראות שבקשותי ממנו לצאת לא מועילות, שמתי את ידו מאחורי גבו ודחפתי אותו בעדינות, לאט-לאט, לעבר דלת היציאה. הוא לא ממש הביע התנגדות. הבנות לא פיספסו גם את המקרה הזה, ותיעדו הכל במצלמות וידאו.

"איך שהערבי יצא מהאוטובוס, הוא תפס את ידי, החל למשוך ולתקוף אותי. נשברו לי משקפיים, ודיבורית Bluetooth. עוברים ושבים הצליחו להפריד, ועשיתי את דרכי לאוטובוס. עוד לפני שהספקתי לעלות, הוא תקף אותי שוב מאחור, ושוב הפרידו בנינו וחוזר חלילה...



"לאחר כ-20 דקות המשטרה הגיעה.

"המשטרה תיחקרה אותו קלות, וביקשה ממני לרדת מהאוטובוס ותישאלו אותי גם. במהלך התישאול שלי, החל הערבי להשתולל. או-אז השטוטרים הבינו עם מי יש להם עסק, ועצרו אותו. השוטרים דרשו ממני להתלוות אליהם לתחנת המשטרה הסמוכה בשדה התעופה, שם הגשתי תלונה, תוך כדי שאחת הבנות מביאה את מצלמת הוידאו שם תועדו מקרי התקיפה".

רק לאחר כשעתיים, כשהתקרב עלות השחר שבו הבנות לביתן, כאשר הנהג עוד ממשיך בנסיעה לעבר ליאז'.

המשטרה הודיעה כי התיק נמצא בחקירה, וכי הנהג התנהג כשורה.

חיים כהן: "שמעתי ממקורות משטרתיים כי הערבי היה שתוי, ואין מדובר בתקיפה על רקע לאומני. אני יודע מה זה שתוי. לא היה לו שום ריח מהפה, אולי היה מסומם? לא יודע. לדעתי מדובר בוודאות ברקע לאומני".
בלגיה שארלואה מסע שורשים תקיפה שדה תעופה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד