י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024

חזר משליחות בהודו ועוכב לחקירה בנתב"ג

תושב מעלה לבונה ששהה כחצי שנה לצורך הפצת יהדות בהודו, שב ארצה ועוכב לחקירה • הסיבה: מאמרים הקוראים כביכול לאלימות שפרסם בידיעון 'הקול היהודי'

נתב"ג. צילום ארכיון
נתב"ג. צילום ארכיון

שליח חב"די, תושב 'מעלה לבונה' שבבנימין, שב הבוקר מהפעלה של מרכז יהדות במשך חצי שנה בהודו עם אשתו וילדיו, ונעצר בנמל התעופה בן-גוריון. השליח הופתע לגלות כי הוא דרוש לחקירה מטעם היחידה הארצית לחקירות בינלאומיות אך שוחרר לבסוף בתום משא ומתן.

ח' ובני משפחתו שהו כחצי שנה בעיר דארמסאלה שבהודו.

העיירה דארמסאלה השוכנת בצפון הודו, הינה מרכז רוחני ומיסטי המושך אליו מטיילים רבים מכל העולם, בהם גם יהודים רבים. ח' ובני משפחתו הפעילו בחצי שנה האחרונה מרכז יהודי במקום, בו העבירו שיעורים בחסידות והפעילו מסעדה כשרה, ובכך היוו אבן שואבת ליהודים רבים מהארץ והעולם.

היום בבוקר נחתו בני המשפחה בנתב"ג ושם ציפתה להם הפתעה לא נעימה.

שוטרי נמל התעופה הודיעו לח' כי היחידה הארצית לחקירות בינלאומיות הכריזה עליו כדרוש לחקירה, ועל כן הוא מעוכב בשלב הזה. לאחר בירור קצר התברר כי מדובר בחקירה הנוגעת לפרסום מאמרים בידיעון 'הקול היהודי' לפני יותר משנה, במאמרים הללו קרא כביכול לאלימות.

הידיעון נמצא זמן רב תחת חקירה נרחבת, שכללה עד כה פשיטות על משרדיו, החרמת ציוד ומעצרם של חלק מהכותבים והעובדים בו. בשבוע שעבר הגיעו שני תושבי יצהר לחקירה אליה הוזמנו במשרדי היאחב"ל, בנושא מאמרים שפורסמו בידיעון המסיתים כביכול לאלימות. הנחקרים שוחררו לאחר חקירה קצרה וללא הגבלות כלשהן.

בתיווכו של עו"ד עדי קידר מעמותת 'חננו', סוכם עם היאחב"ל כי ח' יתייצב מרצונו לחקירה ביום א' הקרוב ולעת עתה יוכלו הוא ומשפחתו לשום לביתם.
חבד בן גוריון הודו שליח חבד הקול היהודי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד