י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

רבה אשה במועצה הדתית: "נצחון לרפורמים"

לראשונה: רפורמית צורפה למועצה הדתית במבשרת ציון • "קיימתי שיחה ארוכה עם נציג ש"ס. הקהילה כאן שונה" • אז למה החרדים עדיין בממשלה? • במשרד הדתות שותקים

שותק. יעקב מרגי. צילום: יוסי פורמנסקי
שותק. יעקב מרגי. צילום: יוסי פורמנסקי

אלונה ליסיצה היא חברת המועצה הדתית במבשרת ציון. כשנכנסה לתפקידה, לפני מספר שבועות, היו שציפו כי החרדים במועצה יקיימו בה 'הדרת נשים', לא משום שאלונה אישה אלא משום שהיא ...רפורמית.

אלא שבתחילת השבוע היא הגיעה אל הישיבה הראשונה של המועצה, פגשה שם את הנציגים, גם את נציגי ש"ס. שני נציגים של המשרד לשירותי דת פתחו את הישיבה, ואיך דיווחו בגל"צ? "מי שציפה לסכסוכים ולעוינות עקב הצטרפותה של הרב'ה - התבדה. הישיבה עברה בשלווה, והכל התנהל כשורה".

בראיון ל'מה בוער' סיפרה כי באה "עם הרבה אופטימיות ותקווה, שדווקא במבשרת ציון המצב יהיה אחרת, ואכן היה כך. דיברנו על הצורך בשיתוף פעולה ועל הצורך להתעלם מהמחלוקות הפנימיות למען תושבי מבשרת כולה.

"לא הרגשתי שום עוינות. לא החרימו אותי. דווקא עם נציג ש"ס, הגזבר הנכנס, קיימתי שיחה ארוכה. דיברנו בנועם כדי להכיר אחד את השנייה. מסתבר שהקהילה במבשרת ציון שונה", אמרה, והוסיפה: "הישיבה שלי במועצה היא בעצם נצחון הקהילה והמרכז הרפורמי, זהו ניצחונה של הדמוקרטיה הישראלית".

אז נכון שגם למשרד לשירותי דת יש חוקים להם הם כפופים, ולא תמיד הם יכולים להיות כפופים להלכה היהודית. השאלה היותר בוערת היא: אם ממילא יש נציגה רפורמית במועצה דתית כזו או אחרת, ואם להלכה היהודית אין משקל מספק בנושאים מהסוג הזה, למה בעצם יושבות הסיעות החרדיות בקואליציה?

אגב, כל הנ"ל הוא עוד לפני כינונה של ממשלת האחדות הלאומית, בתוכה יהיה לנציגות החרדית עוד יותר קשה להשפיע. אבל מי יעזוב את עור הצבי של הכסא הנוח רק כי במסגרת האילוצים חייבים להכליל רפורמים במועצות דתיות?

במשרד לשירותי דת, אגב, לא הגיבו לדברים עד לשלב זה. נשמח לפרסם את תגובתם כשתגיע.
רפורמים אלונה ליסיצה ממשלת אחדות לאומית משרד לשירותי דת מבשרת ציון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד