י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

מחסור בחשמל? כבו אורות בעזה

השר להגנת הסביבה, גלעד ארדן, במכתב לחברי הממשלה: לפני כל פגיעה יזומה באספקת החשמל בישראל - יופסק החשמל לחמאס • גם אנשי מקצוע הצטרפו להצעה המרתקת

קו חשמל. צילום: יעקב כהן
קו חשמל. צילום: יעקב כהן

הבוקר (א'), זמן קצר לפני הצבעת הממשלה על צעדי היערכות למחסור בחשמל בקיץ הקרוב, פנה השר להגנת הסביבה גלעד ארדן אל שרי הממשלה בבקשה שיתמכו בהצעתו להוסיף סייג להחלטה שיקבע כי לפני כל פגיעה יזומה באספקת חשמל לתושבי ישראל, תופסק אספקת חשמל לרשת הטרור של החמאס בעזה.

השר ארדן הבהיר בפנייתו כי אין מדובר בסנקציה כנגד עזה ובטח שלא כנגד תושביה, אלא צעד בסיסי הנדרש מתוך הכרה מלאה כי 'עניי עירך קודמים'. "לא סביר שאם יווצר מחסור באספקת חשמל ננתק את החשמל לאזרחי ישראל ולא נפסיק קודם לכן אספקה לעזה, ממנה יצאנו כבר לפני כשבע שנים ואין לנו אחריות על הנעשה בה".

השר ארדן ציין במכתבו כי אנשי מקצוע רבים סבורים שגם לאחר נקיטת כל האמצעים לא תתאפשר בקיץ אספקת חשמל סדירה ותידרשנה הפסקות חשמל יזומות.

ארדן ציין כי בבדיקה שערך משרדו עולה כי ישראל מספקת כ- 4.5% מסך ייצור החשמל שלה לרשות הפלסטינית. לאור זאת מציע השר ארדן כי, במידה וכל האמצעים שינקטו לא יאפשרו אספקת חשמל סדירה ותידרשנה הפסקות חשמל יזומות – הפסקות אלו יבוצעו תחילה בחשמל שישראל מספקת לעזה.

"בשעה שמשרד האנרגיה מזהיר מפני 'בצורת חשמל' ואף מציע לנקוט בצעדים מרחיקי לכת עד כדי היערכות להפסקות חשמל יזומות, אין סימן שאלה וההחלטה ברורה - עזה תחילה".
גלעד ארדן עזה ישיבת ממשלה חשמל שרי ממשלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד