ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
יניח את המפתחות?

האולטימטום שהציב ראש הממשלה למפגינים - 72 שעות

הפגנות סוערות ברחובות לבנון בעיקר בבירה ביירות נגד הממשלה בעקבות החלטתה להעלות מיסים. נסראללה התייחס למשבר הפוליטי במדינה וקרא למפגינים למחות בצורה מתורבתת מבלי להזיק לרכוש או לקלל 

האולטימטום שהציב ראש הממשלה למפגינים  - 72 שעות
המחאות בלבנון צילום: באדיבות המצלם

ראש ממשלת לבנון, סעד אל-חרירי נותן אולטימטום של 72 שעות לשותפיו לממשלה בכדי למצוא פתרון למצב הכלכלי במדינה ולא, "הדיבור שלי יהיה אחר". למעשה הוא רומז כי יחזיר את המפתחות, אם לא תהיה היענות מצד שותפיו למצוא פתרון למצב בתום האולטימטום - ביום שני הקרוב.

ערוץ 'סקיי ניוז' בערבית דיווח כי כוחות הביטחון השתמשו באמצעים לפיזור הפגנות בבירה ביירות ומול בניין הממשלה. בתוך כך, ערוץ אל-ערבייה דיווח על ירי כדורי גומי לעבר מפגינים באזור בניין הממשלה ועל פצועים בקרב הצבא הלבנוני.

כוחות הביטחון הלבנוניים מסרו כי כ-70 מפגינים נעצרו בגין הבערת צמיגים, פגיעה וגניבת רכוש. עוד דווח כי כ-52 מאנשי כוחות הביטחון נפצעו במהלך ההפגנות. את הדברים הביאו רועי קייס ועומרי חיים מתאגיד השידור 'כאן' בערוץ הטלגרם.

עוד דווח כי מנהיג חיזבאללה, חסן נסראללה, בהתייחסות ראשונה להפגנות אומר, כי הוא אינו תומך בהתפטרות של הממשלה, כיוון שכל ממשלה אחרת שתבוא לא תוכל לפתור את המצב. לדבריו, על כולם כולל כולם לשאת באחריות לנוכח המצב. הוא יצא נגד הפוליטיקאים שמתנערים מאחריות אחרי שלקחו חלק בממשלות לבנון במשך 30 שנה. נסראללה אמר כי יש רעיונות ואפשרויות לפתרון המצב הכלכלי בכדי למנוע קריסה פיננסית של המדינה, אך לא באמצעות הטלת מסים חדשים על השכבות החלשות.

נסראללה הוסיף ואמר למפגינים שקראו לחיזבאללה ולו להצטרף אליהם, כי אין זה נכון בעבור המחאה, שכן אם חיזבאללה היה מצטרף אז היו אומרים: "איראן שולחת מסר לארצות הברית מביירות. אם המפגינים רוצים שהמחאה שלהם תצליח, עליהם להפריד את המחאה מהמפלגות הפוליטיות וגם לא להשחית את הנכסים הציבוריים ולהפגין בצורה תרבותית ללא קללות".

‏יצוין כי יו"ר מפלגת הכוחות הלבנוניים, סמיר ג'עגע, הודיע הלילה (ראשון) על התפטרות שריו מממשלתו של סעד אל-חרירי בעקבות ההפגנות ההמונית ברחבי המדינה במחאה על המצב הכלכלי. למפלגתו של המנהיג הנוצרי יש ארבעה שרים בממשלת אל-חרירי.

לבנון סעד אל חרירי חסן נסראללה הפגנות אלימות העלאת מיסים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד