י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

הילדים הפגינו: שחררו את אחינו ה'כלואים' בבית

ששה אחים שיצאו בשאלה, הפגינו מול בית הוריהם בבני ברק • המטרה: חילוץ אחיהם הנותרים בבית מידי ההורים • גורם בעירייה: "מדובר במאבק על רקע דתי" • צפו

המשפחה. צילום: אתר המאבק
המשפחה. צילום: אתר המאבק



תושבי בני ברק נקלעו אחר הצהריים (א) למחזה לא שגרתי ברחובות העיר.

6 ילדים, בני משפחה אחת, שיצאו כולם בשאלה, הגיעו לרחוב אבני נזר כשהם נושאים בידיהם שלטים ועליהם סיסמאות, במטרה להפגין נגד הוריהם, שלטענתם מחזיקים את שאר הילדים בכוח ומעבירים אותם התעללות קשה.

המשפחה - מקרה ידוע למחלקת הרווחה בעירייה, כבר חוותה מכה כואבת כאשר ששת ילדיה יצאו לפני תקופה מהבית, עזבו אותו וחזרו בשאלה. לטענתם, הם עברו התעללות פיזית ונפשית קשה במרוצת השנים, כאשר הוריהם מחנכים אותם בנוקשות ובאלימות.

לדבריהם, מטרת ההפגנה היא להציל את חייהם של שאר הילדים שנשארו 'כלואים' בבית.

הילדים שהפגינו מתכוונים להעלות את המקרה האישי שפקד אותם לסדר היום הציבורי, במטרה לעורר את הציבור ולנסות להגיע לגורמי רווחה בכנסת, בכדי שאלו יטפלו בחילוץ הילדים הנותרים בבית.

הם מתכוונים לצאת היום בצעדה שתימשך שלושה ימים, מביתם הקודם בבני ברק לכיוון הכנסת בירושלים, "אנחנו קוראים לכל אחד שרוצה לתמוך בנו להצטרף למחאה הזו", אמר אחד האחים.

הסיפור התחיל כאשר הילד בן ה-15 ברח מהבית והשאיר אחריו 9 אחים, שסבלו לטענתם מהתעללות פיזית ונפשית מצד שני ההורים. אחריו ברחו עוד חמישה ילדים - כל אחד בנפרד.

לטענתם, ההתעללות היא באמצעות "מקלות מטאטא, מים חמים על הגוף, שטיפת רצפה, קיפול בגדים במשך כל היום וכל זה כאשר ההורים יושבים בספה ומחלקים הוראות מהילד הגדול עד לקטן", כפי שנכתב באתר המחאה שהקימו הילדים.

סביב המפגינים התאספו עשרות סקרנים מהרחובות הסמוכים.

מעיריית בני ברק נמסר בתגובה ל'בחדרי חרדים': "שירותי הרווחה בעירייה פועלים בעניין זה לפי החלטות מקצועיות ברורות של אנשים מומחים בתחום ובתיאום עם גורמי המשפט. בעקבות החלטת בית המשפט ובתיאום עם שאר הגורמים הוצאה קבוצת הילדים הראשונה מהבית. בניגוד לכך, בית המשפט לא ראה לנכון לאשר את הבקשה להוציא את שאר הילדים מידי הוריהם. העירייה לא מתנהלת לפי הפגנות של גורמים שונים".

גורם בשירותי הרווחה בעירייה הוסיף בשיחה עם כתב 'בחדרי חרדים': "אחת מקרובות המשפחה מנהלת מאבק ארוך שנים על רקע דתי במשפחה".

צפו בתמונות מההפגנה:










התעללות הפגנה רווחה צעדה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד