ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
בליל הושענא רבה

עשרות פעילי ימין תקפו; חייל צה"ל נפצע

במהלך הלילה התפתחה הפרת סדר בהשתתפות כ-30 מתיישבים סמוך ליישוב יצהר שבמרחב החטיבה המרחבית "שומרון" • המתיישבים יידו אבנים לעבר לוחמי צה"ל וניקבו את גלגלי כלי הרכב בו נסעו. בנוסף, כתוצאה מיידוי האבנים נפצע לוחם צה"ל באורח קל וקיבל טיפול רפואי • בצה"ל הוחלט על תגבור משמעותי של שלוש פלוגות לוחמי מג"ב ביצהר

עשרות פעילי ימין תקפו; חייל צה"ל נפצע
ג'יפ צה"ל שנפגע צילום: רועי שרון

עשרות מתיישבים תקפו חיילי צה"ל סמוך ליישוב יצהר - חייל נפצע מאבן ונזקק לטיפול רפואי.

על פי הודעת דובר צה"ל, המתיישבים יידו אבנים לעבר לוחמי צה"ל וניקבו את גלגלי כלי הרכב בו נסעו. בנוסף, כתוצאה מיידוי האבנים נפצע לוחם צה"ל באורח קל וקיבל טיפול רפואי בנקודה.

בתגובה להפרת הסדר האלימה, הלוחמים הגיבו באמצעים לפיזור הפגנות ובירי לאוויר בהתאם להוראות הפתיחה באש, וההתקהלות פוזרה.

"צה"ל מגנה בכל תוקף אלימות פיזית ומילולית כלפי משרתיו ורואה אירועים מסוג זה בחומרה רבה" נמסר בהודעה רשמית על ידי דובר צה"ל.

יוסי דגן ראש המועצה האזורית שומרון הגיע לישוב יצהר לפנות בוקר, מיד עם היוודע לו, ממזכירות הישוב ומצה"ל, דבר הפגיעה בחיילים.

דגן נפגש עם החיילים שהותקפו, חיבק אותם והבהיר להם בצורה ברורה את רגשות הכעס של התושבים על המעשה:

"כל תושבי השומרון וגם תושבי יצהר מוקיעים פגיעה בחיילינו היקרים. הקומץ שעשה זאת הם נערים שברובם הגדול הגיעו מחוץ לישוב. ואנו נפעל בכל הכלים שבידינו כדי להעיף אותם מכאן, תושבי יצהר אוהבים את חיילי צה"ל, וכל תושבי השומרון מחבקים את חיילי צה"ל וכוחות הבטחון".

גורם בטחוני לחדשות 13: "דווקא אלו שאנו מאבטחים ושומרים על חייהם במהלך כל השנה, מפנים כלפי הכוחות אלימות קשה כשזה מגיע להריסה או פינוי של מבנה".

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב לאירוע ואמר:"אני מבקש לחזק את לוחמי ומפקדי צה"ל שעושים לילות כימים כדי להגן על ביטחונם של כל אזרחי ישראל, ללא יוצא מן הכלל".

"אני מגנה בתוקף כל תקיפה של חיילי צה"ל. לא תהיה שום סובלנות כלפי פורעי החוק שירימו ידם על חיילינו".

שר התחבורה וחבר הקבינט ח"כ בצלאל סמוטריץ' כתב בתגובה לאירוע: "‏יורד מאגרא רמא של תפילת הושענה רבה המרגשת לבירא עמיקתא של הידיעה המתסכלת על האלימות החמורה שהופעלה הלילה נגד חיילי צה"ל".

"אני מצטרף לאמירה הברורה של תושבי יצהר שגינו בכל תוקף את הארוע החמור בידי קומץ אלים ובלתי מייצג. האחראים למעשה חייבים להיתפס ולבוא על עונשם במלוא החומרה".

"‏חיילי צה"ל וכוחות הבטחון הם אחינו ובננו, וההתיישבות כתמיד מחבקת ועוטפת אותם ומוקיעה כל אלימות נגדם".

בעקבות שרשרת הארועים האלימים ביצהר שבשומרון, במערכת הביטחון הוחלט שגדוד צומת תפוח של משמר הגבול, יפעל מעתה ביצהר. מדובר בתגבור משמעותי של שלוש פלוגות לוחמי מג"ב.

יצהר אלימות מתנחלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד