כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

הנהלת הקואליציה תכריע: האם אריה דרעי יוכל לחזור לפוליטיקה?

'חוק דרעי', המונע ממי שעבר עבירה שיש בה קלון לשוב לכנסת, הועבר להכרעת הנהלת הקואליציה • שר המשפטים לא מתלהב, וגם בש"ס מתנגדים, לפחות רשמית • יוזמת החוק, ח"כ ציפי חוטובלי: החוק לא נגד האיש, אלא בעד הקול המוסרי • והאם נתניהו יטיל את כובד משקלו בעד החוק?

אריה דרעי. צילום: פלאש 90
אריה דרעי. צילום: פלאש 90



האם יעבור החוק שהגישו ח"כ ציפי חוטובלי וח"כ שלי יחימוביץ', לפיו מי שהורשע בעבירה שיש עמה קלון לא יוכל לשוב לכנסת? חוק שזכה לכינוי 'חוק דרעי' בשל ההשלכה הישירה שלו על אפשרות עתידית של דרעי לשוב לכסאותיה הנחשקים של הכנסת.

כרגע תלויה ההחלטה בהנהלת הקואליציה.

למרות הסיכויים הגבוהים לפיהם החוק יעבור, החליטה ועדת השרים שלא לדון בו, והעבירה את ההכרעה בנושא להנהלת הקואליציה. נזכיר כי מדובר בחוק יסוד - שכל שינוי בו מחייב החלטה של הנהלת קואליציה, אלא שניתן להעביר תחילה הסכמה עקרונית בוועדת שרים ורק לאחר מכן לקבל את אשרור הנהלת הקואליציה.

בשיחה עם גורם בכיר המעורה בפרטי החוק ובגיבוש הרוב, הוא מתקשה לנחש האם צפוי מחר רוב לחוק. לדעתו, שר המשפטים אינו 'מתלהב', בלשון המעטה, מהחוק. מתנגדיו יאשימו אותו בחברות עם דרעי, אך ברור כי מאחורי דעתו עומד השיקול החוקי לפיו אין להעניש אדם פעמיים.

לגבי יו"ר הליכוד, זאב אלקין, אומר אותו גורם: "ברור שאם נתניהו ילחץ לאשר את החוק, אלקין יתייצב לדום, אך אם לא כפי הנראה לא ימהר לתמוך בחוק". לא ברור כיצד ינהגו ב'ישראל ביתנו', שם מפורסמת חברותו של יו"ר התנועה, אביגדור ליברמן, עם דרעי.

מח"כ אברהם מיכאלי, יו"ר סיעת ש"ס, מצפים מקורביה של ח"כ חוטובלי, שגם אם לא יתמוך הרי שלפחות יעדר מהדיון, אחרי הכול שניהם מאותו מוצא, הם מזכירים. אגב, גם אם יתנגד לחוק, כפי שהתכוונו עמיתיו לסיעה לנהוג היום בוועדת שרים, לא בטוח שתגלו דמעות בעיניהם של השסני"קים על החוק שעבר, לכשיעבור...

בקרבתה של ח"כ חוטובלי שבים ומדגישים, כי היא אינה "נגד האיש", אלא בעד הקול המוסרי אותו היא שבה ומביאה בכל הזדמנות. לכך ניתן להוסיף את חששו של ראש הממשלה מכל מתמודד שעלול לאיים עליו במערכת בחירות עתידית, ולא קשה להבין שמדובר בעיתוי נכון להעלאת החוק. ברור לכל שאם נתניהו היה מתנגד לחוק, שרי הליכוד היו מודעים לכך ולא היו מדברים על תמיכה. לשאלתי בדבר הניחומים ההדדיים של שני האישים, ניחומים ידידותיים לגמרי, הם מחייכים ומזכירים לי שאחרי הכול, מי אמר שבפוליטיקה יש ידידים...
חוק דרעי אריה דרעי ציפי חוטובלי ש קלון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד