ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

סוף לפרשת מוישי זוסמן • "מדובר באיש עסקים שכשל"

בית המשפט אישר את עסקת הטיעון שחתם איש העסקים משה זוסמן, שהוסגר מארה"ב בחשד למרמה וזיוף • יכלא לכחמישה חודשי מאסר בפועל וישלם פיצוי של 300 אלף שקל

משה זוסמן
משה זוסמן



בית המשפט המחוזי בתל אביב אישר היום (ב) את הסדר הטיעון שנחתם בין איש העסקים החרדי משה זוסמן לבין הפרקליטות. על פי ההסדר, זוסמן ירצה שנת מאסר בניכוי זמן מעצרו בישראל וישלם פיצוי כולל של 300 אלף שקלים.

זוסמן, איש עסקים חרדי, הודה והורשע בשבוע שעבר בקבלה במרמה של סכום בסך של 1.3 מיליון דולר. במסגרת ההרשעה הוא ניצב מול סעיפי העבירות הבאים: קבלת דבר במרמה, זיוף ושימוש במסמך מזויף.

בית המשפט השתכנע, כי מדובר באיש עסקים שכשל ולא באדם שחיפש לעקוץ משקיעים וחברים.

ב-10 ביוני יצטרך זוסמן להתייצב בשערי הכלא, אך בחשבון פשוט עולה שמתוך שנת המאסר נותר לו בפועל זמן מועט לרצות.

מי שרשום על השגת גזר הדין המקל ועל הסדר הטיעון שנחתם הם עו"ד אבי לביא ועו"ד אלי כהן.

על פי הסדר הטיעון, מתוך שנת המאסר ינוכו חודשי המאסר (חודשיים וחצי) בהם ישב בישראל כשהוסגר מארה"ב. מתוך החודשים שנשארו לו לשבת, ינוכה לו שליש על התנהגות טובה ועוד ניכוי נוסף - מה שיותיר אותו עם ארבעה או חמשה חודשי מאסר.

"עונש מקל". עו"ד אבי לביא. צילום: יח"צצילום: "עונש מקל". עו"ד אבי לביא. צילום: יח"צ
"עונש מקל". עו"ד אבי לביא. צילום: יח"צ


קושי להוכיח את טיעוני התביעה

כתב האישום שבו הודה והורשע על פי הודאתו, הוגש במסגרת הסדר טיעון שבו חזרה התביעה מהטענה כי הנאשם שלשל לכיסו במרמה את הכספים שקיבל, זאת לאחר שהסתבר כי הכספים שנמסרו לו הושקעו על ידו במט"ח, אולם בעקבות המשבר הכלכלי שהחל בשנת 2008 נחל הנאשם הפסדים גדולים והפסיד את כספו.

הסיבה להסדר הטיעון המקל לכאורה, נעוצה בקושי להוכיח את טענות התביעה. בעקבות המשבר שספג זוסמן הוא נמלט לארה"ב, אך גם שם ניסה להיטיב עם נושיו והגיע להסדר עם חמשה מהם, ואף הבטיח להגיע להסדר עם נושים נוספים.

כאמור, על פי החלטת בית המשפט, הצדדים הגיעו להסדר טיעון בנושא העונש - על פיו ייגזר על הנאשם עונש של שנת מאסר בפועל בניכוי מעצרו בישראל, מאסר על תנאי ופיצוי כולל בסך 300 אלף שקלים.

עורכי הדין אבי לביא ואלי כהן, שייצגו את משה זוסמן, מסרו בתגובה ל'בחדרי חרדים': "מדובר בעונש מקל במיוחד, וזאת בשל הסיבה שהפרקליטות ובהמשך בית המשפט קיבלו את העמדה כי מדובר באיש עסקים שכשל אשר השקיע כספים רבים באיזי פורקס בתקופה בעייתית להשקעה בבורסה, ואשר החזיר כספים רבים לנושיו.

"כל העובדות הללו באו לידי ביטוי בגזר הדין המקל של בית המשפט המחוזי. אנו מודים על הגינות הפרקליטות בעניין ועל אישור הסדר הטיעון על ידי בית המשפט".
משה זוסמן אבי לביא אלי כהן הונאה דולרים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד