י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
דריכות במערכת הפוליטית

ביבי משיב המנדט: אעמוד בראש האופוזיציה

כמעט 30 ימים אחרי שקיבל מנשיא המדינה את המושכות להרכבת הממשלה הבאה, בנימין נתניהו מחזיר היום את המנדט לנשיא ומאשים את כולם בכישלון להקים ממשלה • "הסרבנות של גנץ מעידה שהוא נותר שבוי בידי ליברמן ולפיד" • יאיר לפיד: "ביבי שוב נכשל - זה כבר סדרתי"

ביבי משיב המנדט: אעמוד בראש האופוזיציה
בנימין נתניהו צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

28 ימים לאחר שקיבל לידיו אל המנדט להרכבת הממשלה, ולאחר שכצפוי, לא הצליח להרכיב ממשלה, ראש הממשלה ויו"ר הליכוד בנימין נתניהו הודיע הערב (שני) לנשיא המדינה כי הוא מחזיר את המנדט לידיו את המנדט. הנשיא צפוי להעביר את המנדט לידי בני גנץ שיקבל הזדמנות ראשונה להרכיב ממשלה.

נתניהו אמר הערב בחשבון הפייסבוק שלו: "מאז קיבלתי את המנדט, פעלתי ללא הרף, גם בגלוי וגם בסתר כדי להקים ממשלת אחדות לאומית רחבה״. לדבריו ״עשיתי כל מאמץ כדי להביא את בני גנץ לשולחן המשא ומתן וזאת כדי למנוע בחירות נוספות״.

נתניהו מאשים בדבריו את כחול לבן על כך שמנעו את הממשלה: ״פעם אחר פעם בני גנץ פשוט סירב להיפגש. תחילה סירב למתווה הנשיא, אחר כך סירב להיפגש איתי, סירב לשלוח את צוות המו״מ שלו ולבסוף סירב לדון על מתווה הפשרה שהצגתי - הסרבנות של גנץ מעידה שבני גנץ נותר שבוי בידי ליברמן ולפיד״

״גנץ לפיד וליברמן רק מדברים על אחדות אבל בפועל הם עושים את ההיפך הגמור ומעודדים פילוג וחרמות כאשר הם פוסלים את חובשי הכיפות ולא פוסלים את חברי הרשימה המשותפת״, עוד הוסיף נתניהו, כי הוא ימשיך בתפקידו בכנסת ויעמוד בראשות האופוזיציה באם תקום ממשלת מיעוט עם הסיעות הערביות.

יאיר לפיד מיהר להגיב להחזרת המנדט של ראש הממשלה נתניהו ומסר: ״ביבי שוב נכשל. זה כבר סדרתי״, כחול לבן מסרו כי ״זמן הספינים עבר, הגיע השעה למעשים. כחול לבן נחושה להקים את ממשלת האחדות הליברלית בראשות בני גנץ, שהעם בחר בה לפני כחודש״.

בבית הנשיא הודיעו הערב כי נשיא המדינה ראובן ריבלין קיבל את הודעתו של ראש הממשלה, נתניהו, כי הוא משיב את המנדט לנשיא המדינה משום שלא עלה בידו להרכיב ממשלה. כאשר בהתאם להוראות חוק יסוד: הממשלה, יפנה מנכ״ל בית הנשיא, הראל טובי, לנציגי הסיעות כולם ויודעם כי בכוונת הנשיא להעביר את המנדט להרכבת הממשלה בהקדם, ליו״ר כחול לבן ח״כ בני גנץ ולהעמיד לרשותו את 28 הימים הנתונים לו על פי חוק.

בהודעתו לסיעות יודיע מנכ״ל בית הנשיא כי סיעה אשר מבקשת להביא את עמדתה בפני הנשיא, טרם הטלת המנדט על ח״כ גנץ, תוכל לעשות כן בהתאם ללוחות הזמנים הקבועים בחוק, על פיהם נתונים לנשיא שלושה ימים מעת הודעתו של ראש הממשלה, ח״כ נתניהו, להטיל את המנדט על ח״כ אחר.

בנימין נתניהו בני גנץ ראובן ריבלין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד