ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

למרות מחאת הערבים: הסוכה הוצבה למרגלות האו"ם

על "הסוכה הבינלאומית" שמעתם? במהלך חג הסוכות ביקרו אלפי יהודים בסוכה מיוחדת המוצבת מול מול בניני האו"ם בניו יורק, המצטרפת לשורת סוכות שהציבה חב"ד במקומות הבולטים בעיר, כמו בכיכר המפורסמת פוליי סקוור ליד בתי המשפט הפדרליים, או ברחוב ברודוויי מול החנות המפורסמת והגדולה בעולם "מייסיס", וכמובן ב"וול סטריט", המרכז הפיננסי העולמי. והשנה, לראשונה, סוכה מרהיבה הוצבה גם בפתח עיריית ניו יורק

למרות מחאת הערבים: הסוכה הוצבה למרגלות האו"ם
רבני חב"ד ופוליטיקאים בסוכה צילום: באדיבות המצלם

בסוכות אלו, ניתן היה למצוא במהלך השבוע עורכי דין מהשורה הראשונה, כשהם עוצרים לכמה דקות מהמרוץ המשפטי לטובת ארוחה בסוכה, לפני שיחזרו שוב למבוך ספר החוקים במשרדם המפואר. לידם יושבים קבלן ותיק יחד עם איש נדל"ן מצמרת הנדל"ן הניו יורקית לסיום מו"מ תוך כדי סעודה בסוכה. יהודים בלבוש חסידי מלא שהוכרחו לבוא לטפל בחול המועד בדברים העלולים לבוא להפסד, המותר בהלכה, יושבים יחד עם תיירים שמצאו סוף סוף סוכה בעיר הגדולה, בה יוכלו לטעום ולהיטיב את ליבם.

הבולטת מכולם, היא הסוכה מול האו"ם. למרות הכרזות בעולם הערבי, שהגדירו את הסוכה "איום לשלום", לסוכה הבינלאומית שהוקמה ע"י צעירי חב"ד נהרו דיפלומטים יהודיים ממדינות רבות, שקיימו את מצוות החג בברכת הלולב, וטעימה בסוכה יחד עם אלפי יהודים מכל שדרות החברה.

הרב שמואל מנחם מענדל בוטמאן, מנהל צעירי אגודת חב"ד המרכזית, הזכיר את דברי כ"ק האדמו"ר מליובאוויטש אל ראש הממשלה בנימין נתניהו, אז שגריר ישראל באו"ם, "זכור, הנך מצוי באולם בו שורר חושך מוחלט, אם תדליק נר קטן של אמת, האור של הנר יאיר למרחוק".

"הקמת סוכה יהודית ממש מול הבנין של האו"ם" אמר הרב בוטמאן, "זה בהתאם לדבריו הקדושים של הרבי של הדלקת נר קטן של אמת".

דיפלומטים יהודיים רבים נהנו מהסוכה. "זכותי להיות כאן היום בסוכה של חב"ד מול האו"ם ואני מעריך מאד את העבודה הנהדרת של חב"ד לקרב כל יהודי בכל העולם כולו" אמר דני דיין, הקונסול הכללי של נו יורק כשבירך על הארבע מינים בסוכה הבינלאומית.

הרב בוטמאן הדגיש את החשיבות האסטרטגית של המיקום הייחודי הזה: "אנחנו כאן ממש מול בניין שבו הכחישו חורבן השואה של העם היהודי, ועכשיו בקשו להכחיש את הקשר של העם היהודי לעיר הקודש ירושלים ת"ו, בציטוט מספר קהלת "זה לעומת זה עשה האלוקים" ממשיך הרב בוטמאן, הלקח הוא ברור וחד משמעי, כי סוכת השלום תבטל את כל דברי השטנה והשנאה, ותביא שלום, ושלום אמיתי, לכל האנושות".

כאמור, לראשונה הציבה חב"ד גם סוכה בבניין העירייה, בשיתוף עם השדולה היהודית במועצת עיריית ניו יורק.

הסוכה נתנה הזדמנות ליהודים שנמצאים באזור בחולו של מועד ולתיירים, לקיים את מצוות החג. במסיבה גדולה בסוכה, אמר חבר מועצת עיריית נו יורק, ויושב ראש השדולה היהודית חיים דויטש שהוא מרגיש כזכות גדולה לעזור ליהודים לקיים מצוות חג הסוכות. "זה ברוחו של הרבי לעזור לכל יהודי לקיים את חובתו כיהודי".

"אני ממש שמח מהסוכה. היה לי מקום לקיים את מצוות היום סמוך למשרדי" אמר פנחס רינגל, הנציג של ראש העיר לקהילה היהודית, שעזר בהשגת הרשיונות הדרושות.

סביב הסוכה הגדולה והמרשימה, נערכה פעילות סוכות תוססת, על ידי השליח הרב יוסף יצחק בוטמאן, בנו של הרב שמואל בוטמן.

סוכה האום בניין האום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד