י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
פוסק הדור נפטר

ש"ס ודגל התורה מתאבלים: יחסר לעם היהודי

בעקבות פטירתו של פוסק הדור הגר"נ קרליץ זצ״ל מועצת חכמי התורה של תנועת ש״ס וחבר הכנסת משה גפני מ'דגל התורה' משגרים הודעת אבל על הסתלקותו • "עולם התורה וההלכה איבד את אחד מפוסקי ההלכה הגדולים של הדור"

ש"ס ודגל התורה מתאבלים: יחסר לעם היהודי
גפני ומקלב אצל הגר"נ קרליץ זצ"ל צילום: שוקי לרר

במערכת הפוליטית מתאבלים הערב (שני) על פטירתו של פוסק הדור הגר"נ קרליץ זצ"ל מועצת חכמי התורה של תנועת ש"ס וחבר הכנסת משה גפני מ'דגל התורה' משגרים הודעת אבל על הסתלקותו.

הרב הראשי לישראל הגר״ד לאו: "יחד עם כלל ישראל אנו מבכים הערב את לכתו של מרן פוסק הדור הגר"נ קרליץ זצוק"ל, מגדולי ממשיכי דרכו של מרן החזון איש זצוק"ל. פוסק הלכה בבהירות עצומה אשר עמד לימינינו בכל עת בהוראה ברורה ובגדלות ענקית. התייתמנו הערב משריד לדור דעה אשר כל בית ישראל קיבל את פסיקותיו עשרות שנים. מי יתן לנו תמורתו". 

בהודעה ששיגרו בתנועת ש"ס נכתב: "מועצת חכמי התורה ותנועת ש"ס מבכים מרה את הסתלקותו של זקן ההוראה הגאון הגדול רבי ניסים קרליץ זצוק״ל חבר נשיאות מועצת גדולי התורה, נשיאות ועד הישיבות ומפעל הש"ס ומגדולי הפוסקים בדורות האחרונים״.

״הגאון זצוק״ל היה שריד לדור דעה, הרביץ תורה עשרות בשנים כראש כולל חזון איש וגאב״ד בית דין צדק בני ברק ורבים נאותו לאורו ולפסקיו. עולם התורה וההלכה איבד את אחד מפוסקי ההלכה הגדולים של הדור. ווי לארעא דישראל דחסרא גברא רבא״, הוסיפו בתנועה".

יו"ר 'דגל התורה' חבר הכנסת משה גפני אמר על פטירתו של הגר"נ קרליץ זצוק"ל, כי ״עם ישראל איבד אחד מהפוסקים הגדולים שקמו בדורות האחרונים. מראשי מועצת גדולי התורה, חבר בנשיאות ועד הישיבות שנים רבות, ראש כולל 'חזון איש' ואב בית דין צדק אשר היה מורה דרך לבתי הדין בארץ ובעולם, הוא יחסר לעם היהודי בתורתו, בפסקיו, בהנהגתו״. עוד מציין גפני, כי ״תנועת דגל התורה שהולכים לאורו הוא יחסר מאוד".

שר התחבורה בצלאל סמוטריץ צייץ בטוויטר: "רבי ניסים קרליץ זצ"ל היה מעמודי ההלכה וההוראה הבולטים והמוכרים של הדורות האחרונים. זכינו כולנו שדמות ענקית כזו של פוסק הלכה בקנה מידה של הדורות הקודמים, יחיה בדורנו שלנו. חבל על דאבדין. זכר צדיק לברכה".

משה גפני דגל התורה הרב ניסים קרליץ מועצת חכמי התורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד