י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
החזרת המנדט לנשיא

התפיסה שנתניהו קוסם פוליטי - קיבלה מהלומה

לאחר שנתניהו עשה היסטוריה בכך שלא הצליח זו הפעם השנייה בתוך שנה - להקים ממשלה והחזיר את המנדט לנשיא המדינה, הכתב המדיני ברק רביד טוען כי "התפיסה אצל רבים במערכת הפוליטית שנתניהו הוא קוסם פוליטי, כל יכול קואליציוני וראש ממשלה נצחי – קיבלה הערב מהלומה"

התפיסה שנתניהו קוסם פוליטי - קיבלה מהלומה
ברק רביד/בנימין נתניהו צילום: מתוך שידורי ערוץ 13/פלאש 90

אמש (מוצאי שמחת תורה) התרחשה מין היסטוריה. לראשונה בתולדותיו של בנימין נתניהו, האיש החזיר את המנדט לנשיא המדינה לאחר שלא הצליח להקים ממשלה. האיש שהוגדר כ'"קוסם" פוליטי, חווה ימים הפכפכים. הכתב המדיני של 'ערוץ 13' ברק רביד פרסם בדף הפייסבוק שלו טור פרשנות, שכותרתו "נשבר המונופול של נתניהו, אבל גנץ בבעיה גדולה".

לדברי רביד, "הערב התרחש אירוע שלא קרה בישראל מאז אוקטובר 2008 אז יו"ר קדימה ציפי לבני הודיעה לנשיא פרס כי לא הצליחה להרכיב ממשלה".

"מאותו יום המנדט להרכבת הממשלה היה רשום בטאבו על שמו של פוליטיקאי אחד בישראל – בנימין נתניהו".

"ארבע פעמים – כולל בקדנציה הראשונה ב-1996 - נתניהו קיבל את המנדט מהנשיא והצליח להרכיב ממשלה והערב זו הפעם השנייה בתוך חצי שנה שהוא נכשל במשימה הזו".

"לכן – אחת המשמעויות של העברת המנדט מנתניהו לבני גנץ תהיה פסיכולוגית. התפיסה אצל רבים במערכת הפוליטית שנתניהו הוא קוסם פוליטי, כל יכול קואליציוני וראש ממשלה נצחי – קיבלה הערב מהלומה", טוען רביד.

"או כמו הפרסומת של אותה רשת אופטיקה מפורסמת – נשבר המונופול".

"האם זה אומר שבני גנץ יצליח להרכיב ממשלה? ממש ממש לא. אם הזכרנו את ציפי לבני – בני גנץ עלול למצוא עצמו עוד חודש בדיוק במקום שהיא עמדה לפני יותר מעשור".

כמו כן ביקר העיתונאי בפוסט נוסף, את ראש הממשלה בנימין נתניהו, על כך שלא עשה מספיק בכדי למגר את הבריונות של 'נוער הגבעות' על רקע התקיפה האלימה של קומת מבני היישוב יצהר את חיילי צה"ל.

"האירועים האלימים ביצהר הם כרוניקה של אוזלת יד ידועה מראש מצד הממשלה", טוען רביד ומפרט; "ביוני 2013 בעקבות גל פשעי השנאה המכונים "תג מחיר" שהמוקד שלו היה ביצהר התכנס הקבינט לדיון חירום. שר הביטחון יעלון, שרת המשפטים לבני, השר לביטחון פנים אהרונוביץ', ראש השב"כ, מפכ"ל המשטרה והיועץ המשפטי לממשלה תמכו בהכרזה על המתנחלים הקיצונים המכונים "נוער הגבעות" כארגון טרור".

"מי התנגד? נתניהו בשל שיקולים פוליטיים קואליציוניים. נתניהו ריכך את ההחלטה שהגדירה את אותם קיצונים רק כ"התאחדות בלתי מותרת".

"מאי 2014 - שוב גל פשעי שנאה באזור יצהר. שוב דיון חירום. שוב לבני, אהרונוביץ' ומערכת הביטחון רוצים להכריז על נוער הגבעות כארגון טרור. שוב הם נבלמים".

"אוגוסט 2015 - הרצח בכפר דומא. שוב דיון חירום בקבינט. ומה ההחלטה? להקים ועדה".

"יולי 2018 – שוטרת מג"ב נפצעה בראשה מאבנים שהשליכו מתנחלים קיצונים ביצהר. אפילו דיון חירום לא היה".

לדברי הכתב המדיני, "יש כאן ריטואל קבוע. מתנחלים קיצונים פועלים באלימות – פעם נגד פלסטינים ופעם נגד חיילים. הממשלה מביעה זעזוע, ראשי המתנחלים במקרה הטוב מגנים, אלוף פיקוד מרכז והרמטכ"ל שמשותקים מפחד מדברים על "קומץ" ועל חציית קו אדום – אבל השיירה עוברת - בעיקר מסיבות פוליטיות – עד הפעם הבאה".

בנימין נתניהו ברק רביד בני גנץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 23 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד