י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
המדינה סוערת

תיעוד מפתיע: צבא לבנון פיזר אנשי חיזבאללה בכוח ‏

אנשי חיזבאללה שתומכים ברפורמות החדשות של הממשלה, יצאו רכובים על אופנועים כדי לתמוך בממשל כנגד המוני המפגינים, צבא לבנון השתמש בכוח רב בכדי למנוע אולי עימות סוער ואלים עם המפגינים | בתוך כך, אל חרירי הכריז במסיבת עיתונאים על שורה של רפורמות כלכליות שאמורות להיטיב עם האזרח בכדי לנסות ולשכך את הזעם הציבורי

תיעוד מפתיע: צבא לבנון פיזר אנשי חיזבאללה בכוח  ‏
המחאות בלבנון צילום: באדיבות המצלם

צבא לבנון עמד בין האופנוענים של חיזבאללה ואנשי ארגון ואמל למפגינים אזרחים בכיכרות בביירות, החיילים הלבנונים פיזרו את האופנוענים בכוח.

רועי קייס הכתב לענייני ערבים של תאגיד השידור 'כאן', פרסם בחשבון הטוויטר שלו תיעוד לא שגרתי. במהלך ההפגנות של אזרחי לבנון נגד הממשלה, חיילים מצבא לבנון פיזרו בכוח אנשי חיזבאללה.

קייס צייץ וכתב, "‏צבא לבנון עומד חוצץ בין האופנוענים של חיזבאללה ואמל למפגינים בכיכרות בביירות וכמו שאפשר לראות הוא מפזר את האופנוענים בכוח. יהיו שיגידו שזאת אחת הפעולות הנועזות שלו בשנים האחרונות".

‏"מי שהביע תמיכה היום ברפורמות הכלכליות של אל-חרירי הם דווקא חיזבאללה ותנועת אמל השיעית שהפלא ופלא, חלק מאנשיהם יצאו הערב באופנועים לרחובות ביירות עם דגלי חיזבאללה ואמל. יש כבר טענות לפרובוקציה כלפי המפגינים, שמנסים להראות בכל דרך שהמחאה היא א-פוליטית ולא קשורה למפלגה כזו או אחרת", דיווח העיתונאי.

המפגינים שמילאו את ביירות ועוד ערים בלבנון, צעקו "‏העם רוצה שהממשלה תתפטר".

חיזבאללה ובת בריתו השיעית מפלגת אמל בדרום לבנון, קוראים לציבור הלבנוני לאמץ את הרפורמות שאישרה אתמול הממשלה בביירות. בפגישה שנערכה בין הנהגות שני הארגונים במשרדי חיזבאללה בנבטיה שבדרום לבנון, הזהירו חיזבאללה ואמל מפלגות פוליטיות אחרות בלבנון הרוכבות על הגל כלשונן ומנסות להסיט את המחאה ממסלולה ולייחס לה מטרות שיביאו לכישלונה, כך דווח באתר החדשות הלבנוני א-נשרה.

בביירות, בטריפולי, בצידון ובערים לבנוניות אחרות, הפגינו אלפי ואולי עשרות אלפי לבנונים. שר החינוך הלבנוני אכרם שהיב קרא לראשי ומנהלי האוניברסיטאות ובתי הספר לעשות הערכת מצב אם לפתוח את שעריהם. הבנקים בלבנון הודיעו כי יישארו סגורים.

אל חרירי הכריז אתמול במסיבת עיתונאים על שורה של רפורמות כלכליות שאמורות להיטיב עם האזרח ולשכך את הזעם הציבורי, שעות ספורות לפני האולטימטום שהציב ביום שישי. מבין הרפורמות והצעדים - אי הטלת מסים במסגרת תקציב 2020 ושמירה על גרעון בשיעור של 0.6 אחוזים, קיצוץ של 50 אחוז במשכורות של נבחרי השלטון ובכירי השלטון, שרים, חברי פרלמנט, נשיאים וכו', כולל גם לשעברים, מיסוי על הבנקים, ביטול של משרד ההסברה ועוד מוסדות שאין בהן צורך, 160 מיליון דולר סיוע להלוואות למי שזקוק לדיור, חוקים להחזרת הכספים הגנובים מהמדינה, והקמת רשות לאומית למאבק בשחיתות, גם בתחום החמשל זירוז הבנייה של תחנות כוח, הרבה הבטחות. בינתיים המפגינים בכיכר ריאד א-סולח צעקו "מהפכה, מהפכה!" אחרי הנאום של אל-חרירי.

לבנון חיזבאללה הפגנות אלימות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד