ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
אני אנטישמי

הרוצח הודה במתקפה ובהשתייכותו לימין הקיצוני

סטפן באלייט שרצח שני אזרחים גרמניים ביום הכיפורים האחרון, לאחר שלא הצליח להיכנס לבית הכנסת בעיר האלה, הודה בחקירתו במעשים המיוחסים לו ואמר כי הוא מונע מאנטישמיות קיצונית

הרוצח הודה במתקפה ובהשתייכותו לימין הקיצוני
הרוצח בעיר האלה בגרמניה ביום כיפור צילום: מתוך מצלמת הקסדה

שבוע וחצי אחרי הרצח, התובע הפדרלי בגרמניה אומר כי האיש שרצח שני אנשים ליד בית כנסת ביום כיפור האחרון, הודה במתקפה, ואמר כי הוא מונע על ידי השקפות "ימין קיצוני ואנטישמיות קיצונית".

דובר הפרקליטות הפדרלית הגרמנית בקרלסרוהה, אמר, כי סטפן באלייט, בן ה-27 אמר את הדברים "בווידוי מקיף מאוד" במהלך חקירה בת כמה שעות.

ההתקפה שתכנן הרוצח בבית הכנסת, והרצח הכפול של שני עוברי אורח סמוך לבית הכנסת במרכז גרמניה בעיר האלה מוגדרת על ידי הגרמנים כמתקפת טרור.

הרוצח ניסה להיכנס לבית הכנסת עם חומרי נפץ אך נבלם על ידי דלתותיו הנעולות. לאחר מכן הפנה את נשקו לעבר אישה שעברה ברחוב, ונגד גבר בחנות קבב סמוכה, והרג את שניהם.

לאחר שהאיש נעצר, התברר שנמנע פיגוע קשה בבית הכנסת, לאחר שהניאו נאצי הגרמני תיעד את עצמו באמצעות הקסדה שחבש את מסע הירי הקטלני, את רכבו המלא בתחמושת, את הניסיונות לפרוץ לבית הכנסת בעיר האלה ואת רצח שני האזרחים. בנס גדול הוא לא הצליח, אם חלילה היה מצליח לפרוץ פנימה, המקום היה הופך למרחץ דמים.

היורה תיעד את עצמו במשך יותר מחצי שעה, יורה ברחוב, מסתובב כאוות נפשו, רוצח שני אנשים, גבר ואישה בשני מקומות שונים, והשאלה הנשאלת, איפה היתה המשטרה בכל הזמן הזה?

נזכיר, בבוקר יום הכיפורים הגיע נאצי מתועב לבצע טבח נוראי בבית הכנסת בעיר האלה בגרמניה, בנס גדול הטבח נמנע אודות לתושייתם של המאבטחים שצפו במצלמות במעגל סגור, ראו את הרוצח ברחוב עם נשק ונעלו את הדלתות במיידי. הרוצח ירה פעמיים על אחת הדלתות ולא הצליח לפרוץ את הדלת ולהיכנס פנימה, הרוצח עזב בעצבים את המקום תוך שהוא מסנן קללות, ורצח שני אנשים אקראיים, אשה שצעדה ברחוב, וגבר בתוך מסעדה טורקית.

אנטישמיות בגרמניה רצח

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד