א' אייר התשפ"ד
09.05.2024
שמריהו יוסף ניסים

שם ראשון לפני ההלוויה: ראש הישיבה פרץ בבכי

שם ראשון עוד לפני ההלוויה: הבוקר נינו של הגרב"ד פוברסקי נקרא "שמריהו יוסף ניסים" על שמו של הגאון רבי ניסים קרליץ זצ"ל • ומה התבטא הראש"ל הגר"י יוסף?

שם ראשון לפני ההלוויה: ראש הישיבה פרץ בבכי
הגר"נ קרליץ זצ"ל עם הגרב"ד פוברסקי צילום: שוקי לרר

שמחה מהולה בעצב: השם הראשון עוד לפני ההלוויה של פוסק הדור הגאון רבי ניסים קרליץ זצ"ל, שנפטר במוצאי שמחת תורה, ניתן הבוקר (שלישי) שעות ספורות לפני צאת מסע הלוויה. 

לפני שעה קלה נערכה באולמי 'באר מרים' בבני ברק שמחת הברית לבן הרב אברהם אלטמן, נכד הגרח"פ ברמן, מראשי ישיבת פוניבז' ונין הגרב"ד פוברסקי - ראש ישיבת פוניבז'.

כשהגיעו בטקס הברית ל'ויקרא שמו בישראל' נתן האב את השם "שמריהו יוסף ניסים" על שמו של הגר"נ קרליץ זצ"ל. הסבא הגרב"ד פוברסקי פרץ בבכי כששמע את קריאת השם המרגשת על שמו של פוסק הדור. 

בתוך כך, הראשון לציון הרב הראשי לישראל הגאון רבי יצחק יוסף התבטא הבוקר על פטירתו של פוסק הדור: "הגאון רבי ניסים קרליץ זצ״ל היה מעמודי התווך של פסיקת ההלכה וההוראה", הראשל"צ הוסיף, "על אף המחלוקות ההלכתיות נהג תמיד בענווה, לצד היותו דן דין אמת לאמיתו ללא מורא ומשוא פנים, אין ספק שדודו מרן החזון איש זצ״ל יוצא יחד עם כל פמליא של מעלה לקבל את מי שהמשיך את דרכו עשרות בשנים".

בנוסף, הראשון לציון הורה לתלמידי ישיבתו ישיבת 'חזון עובדיה' השוקדים על תלמודם בימי בין הזמנים וכן לישיבות שתחת נשיאותו, להפסיק מלימודם ולצאת להלוויה וציין כי על פי ההלכה - פוסק שהורה הוראות לרבים מבטלים תורה ויוצאין ללוותו.

הרב ניסים קרליץ הרב ברוך דב פוברסקי ברית הראשון לציון הרב יצחק יוסף

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד