י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

יש מנהיג לבירה • כך מסתובב הגלגל של בניזרי

מדוע פרשיית 'קיקה' ופרשיית ראש עיריית מלאכי מוטי מלכה, הזכירו לאוסדיטשר נשכחות • ואיך זה קשור להרשעתו של הרב שלמה בניזרי? • התשובה המפתיעה בפנים

אין מקריות בעולם. אוסטדיטשר
אין מקריות בעולם. אוסטדיטשר



לפני מספר שבועות השתחרר הרב בניזרי מבית הכלא, כאשר בכל תקופת מאסרו ואף לאחריה, עמד הרב בניזרי על דעתו כי הנו זכאי, למרות כל ההכפשות כנגדו.

בימים האחרונים צפו בתקשורת שתי פרשיות שאינן קשורות זו לזו, וגם לא לרב בניזרי בשום צורה.

אך כאשר ראיתי את השמות מוטי מלכה וסלומון בטיטו הקשורים בפרשיות הללו, נזכרתי בהם. אין ספק כי אין מקריות בעולם ויש מנהיג לבירה. ועתה אסביר למה כוונתי.

בפרשייה הראשונה מעורב ראש עיריית קריית מלאכי מר מוטי מלכה, החשוד במעשים בלתי ראויים ובקבלת שוחד, ומעצרו הוארך מעת לעת.

בפרשיה השנייה, פרשת רשת 'קיקה' שביקשה להתחרות ברשת 'איקאה', מעורב סלומון בטיטו המחזיק ב-85% מהחזקות החברה. החברה עמדה בפני סכנת סגירה והבנקים עצרו לו את קו האשראי.

למרות חלוף הזמן הרב ממשפטו של הרב שלמה בניזרי, כאמור, נזכרתי כי אלו השניים העידו כנגד הרב בניזרי במשפטו בבית המשפט המחוזי, בעת שהיה חשוד בהטיית מכרז של עובדים זרים במשרד העבודה והרווחה.

מה היה קורה אילו?

אמנם, אין קשר ולא היה כל קשר בין הרב בניזרי, מר מוטי מלכה ומר סלומון בטיטו, אך כסניגורו של הרב בניזרי זכרתי במעורפל את שמותיהם ושבתי לעיין בהכרעת הדין בעינינו של הרב בניזרי על מנת להשביע את סקרנותי. להפתעתי בפרוטוקול הכרעת הדין כותב כבוד השופט סבן בעמ' 10206 כהאי לישנא:

"במהלך שמיעת הראיות ובסיכומים העלו ב"כ ההגנה, "תזת הגנה" כדלקמן: בוכריס מונה לתפקיד בלא התניה לענין המכרז, לא זו אף זו, הוא מונה (שלדבריו) כי יש קשר בין המינוי למכרז.

"בוכריס הוא זה שרקח הטיית המכרז לטובת חברו סלומון בטיטו ומקורביו חנן שני ונירית ליטוב העוסקים בכח אדם בחקלאות.

"בוכריס עשה זאת בכך שהכניס לוועדת המכרזים את מקורביו יצחק נחמיאס ומוטי מלכה וביחד תומרנו החלטות הוועדה לטובת סלומון בטיטו ומקורביו..."

בית המשפט המחוזי לא קיבל את התזה שהעלתה ההגנה למרות הוכחות חותכות של פלטי שיחות שערך בוכריס עם חבריו טרם ובסמוך למכרז בשעות לילה מאוחרות, ואף לא נתן כל הסבר מניח את הדעת לשיחות אלה.

אך בית המשפט לצערי, האמין לבוכריס וחבריו, ולא לרב בניזרי, תוך שהכריע את הדין לחובתו.

עברו שנים ובאופן בלתי יאמן, מיד עם שחרורו של הרב בנזרי מהכלא, התפוצצו שתי פרשיות אלה של "קיקה" ו"קריית מלאכי", כאשר אותם עדים "מהימנים", הנם בדיוק אותם אנשים אשר כיום "מככבים" בכותרות.

אם אותם פרשיות היו מתגלות טרם הכרעת הדין בעינינו של הרב בניזרי האם היו מביאות לשינוי בהחלטות בית המשפט?

איני יודע.

אך דבר אחד ברור שהעולם הוא עגול ויש מנהיג לבירה. ראוי שכל אחד יסביר לעצמו את "המקריות" והסמיכות של האירועים, ויתהה כיצד אנשים אלה הכריעו את דינו של הרב בניזרי לאור הרקורד "המרשים" של שני אלה המתגלה כיום.

נקודה למחשבה...
אוסטדישר מלכה בניזרי בטיטו קיקה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד