י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

לפני שרוכשים ביטוח משאיות: מה חשוב לדעת?

היא כלי רכב לכל דבר, אבל יש לה גם מאפיינים ייחודיים משלה. על פניו מדובר במכונית גדולה במיוחד עם ארבעה גלגלים, אבל בפועל היא שונה לחלוטין במובנים רבים

לפני שרוכשים ביטוח משאיות: מה חשוב לדעת?
ביטוח משאיות צילום: pixsabay

היא כלי רכב לכל דבר, אבל יש לה גם מאפיינים ייחודיים משלה. על פניו מדובר במכונית גדולה במיוחד עם ארבעה גלגלים, אבל בפועל היא שונה לחלוטין במובנים רבים. המשאית, זו שאנחנו רואים על הכביש מדי יום כשהיא מובילה סחורה או ציוד ממקום למקום, מחייבת משנה זהירות. בעיקר היא דורשת מאיתנו תכנון מרבי כדי להימנע מטעויות ונזקים שיעלו לנו ביוקר – וישפיעו על שורת הרווח של העסק. אחת הדרכים המרכזיות להשגת המטרה הזו היא לרכוש פוליסת ביטוח, ולפני שאתם עושים את זה יש כמה נקודות למחשבה.

שלושה סוגי ביטוח מרכזיים

בדומה לכלי הרכב הפרטיים, גם בתחום ביטוח המשאיות יש שלושה סוגים עיקריים. הראשון הוא ביטוח משאית בסיסי וזהו ביטוח החובה שגם נהגי המכוניות מכירים היטב. הביטוח הזה מתייחס בעיקר לנזקי גוף ולתאונות, והוא בעל חשיבות עליונה לנוכח הסיכונים הנלווים למשאית, ולנוכח העובדה כי משאיות רבות מערבות בתאונות, בתדירות גבוהה בהשוואה לכלי הרכב האחרים. ביטוח נוסף הוא ביטוח מקיף, כאשר הנזקים המרכזיים שמכסה הפוליסה הם נזקים הקשורים במשאית עצמה ובצדדים נוספים המעורבים בתאונה, והיא מתייחסת גם למצבים של גניבה ותאונה. לבסוף קיים גם ביטוח צד ג', שלמעשה מבטח את המשאית ואת בעליה מפני נזקים שעשויים להיגרם לגורמים נוספים המעורבים בתאונה.

ביטוח בעל השפעה אדירה

הצורך ברכישת פוליסת ביטוח משאיות נובע מכמה סיבות עיקריות. כאמור, משאיות נמצאות בסיכון גבוה יותר למעורבות בתאונות, ומכאן שפוליסה מקיפה המתייחסת למכלול השיקולים היא חיונית. בנוסף חשוב לזכור שהמשאית היא כלי עבודה לכל דבר. כלי העבודה שלנו משפיעים בצורה ניכרת על הפעילות העסקית ועל שורת הרווחים, וכפי שאנחנו שומרים על הציוד, על חומרי הגלם וכמובן על כוח האדם, גם המשאית חייבת הגנה. לכן, בעלי משאיות זקוקים לפוליסת ביטוח שתסייע בהתמודדות עם תיקון נזקים כאלה ואחרים ובצמצום העלויות הנלוות לטיפול בהם.

 בודקים את האותיות הקטנות

הכלל החשוב ביותר ברכישת פוליסת ביטוח הוא ללא ספק – קריאת האותיות הקטנות. ביטוחים שונים מציעים כיסויים שונים, והם תלויים לא פעם במאפייני המשאית, העסק ואף הנהגים עצמם. בהתאם ניתן לקבוע את הסכומים השונים, את האחריות של חברת הביטוח ושל העסק, וכן את התשלום החודשי במסגרת הביטוח. רכישת הפוליסה היא קריטית, הרחבת הכיסויים מעניקה שקט נפשי, אבל מעל לכל נדרשת בחינה מדוקדקת של כל רט ופרט כדי לספק הגנה אמיתית בשעת הצורך.

לפרטים כנסו:

http://www.7alonim.co.il/%D7%91%D7%99%D7%98%D7%95%D7%97-%D7%9E%D7%A9%D7%90%D7%99%D7%95%D7%AA/

משאיות ביטוח רכב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד